نماینده مردم یزد از خاطرات کودکی اش می گوید:

اولین معلمم مادرم بود/ بچه ها بیشترین تاثیرپذیری را از معلم خود دارند

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: مادرم حافظ قرآن بود و اولین معلم من، آن زمان ایشان کتاب گلستان و بوستان سعدی تدریس می کردند.
کد خبر: ۸۶۶۷۹۳۲
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۵

خبرگزاری بسیج؛به مناسبت روز معلم، برای تهیه یک گفتگوی فانتزی به سراغ فردی رفتیم که در مدت چهار سال خدمتش به حق علاوه بر کارنامه قابل قبولش در قانون و قانون گذاری در مجلس و دفاع از حریم ولایت و انقلاب، یک معلم اخلاق نیز بود.


کسی که همیشه پاسخگوی تلفن های خبرنگاران بود و حتی در ساعاتی که در جلسات مجلس نیز حضور داشت با پیام جواب تلفن را می داند و برای مصاحبه وقت تعیین می کردند و هیچ گاه نیز بدقولی نکردند.


پاسخگویی، در دسترس بودن و رفتن به محلات مختلف شهر برای بررسی مشکلات مردم از خصوصیات نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس بود که می تواند الگوی مناسبی برای همه مسئولین باشد.


دکتر محمد صالح جوکار در آخرین روزهای مسئولیت خود در گفتگو با خبرنگار یزدندا گفت: قدیم خانه ما مکتب خانه بود و در واقع ما در مکتب خانه بزرگ شدیم.


وی افزود: مادرم حافظ قرآن بود و اولین معلم من، آن زمان ایشان کتاب گلستان و بوستان سعدی تدریس می کردند، به غیر از مادرم، قبل از ورود به مدرسه ملای دیگری هم داشتم که از سادات بودند و هنوز نیز در قید حیات هستند.


نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس اظهار کرد: دوره ابتدایی در مدرسه تعلیمات اسلامی فقیه خراسانی خیرآباد گذراندم و از معلمان آن زمان آقایان صادقیان و امیریان در خاطرم هستند.


جوکار گفت: بیشتر دوران تحصیلات مدرسه ای ما زمان رژیم پهلوی بود و معلم ها آن زمان همه نوع اخلاقی داشتند، عده ای خشن، عده ای مهربان و برخی نیز جدی در تدریس و گاها در کلاس ها در خصوص مسائل خانوادگی نیز صحبت می کردند و به ما اطلاعات می دادند.


وی بابیان اینکه معلم بهترین الگو در زمان تحصیل برای دانش آموزان است اذعان کرد: در زمان کودکی همیشه بچه ها از معلمشان الگو می گیرند و بیشترین تاثیر را معلم بر شاگرد خود می گذارد و خود ما در بچگی همیشه آرزو داشتیم معلم شویم اما در دوران دبیرستان این نظر بسته به روحیات فکری و جسمی افراد تغییر می کند.

ارسال نظرات