تأثير مبارزات رسانه‌اي در پيشگيري از اعتياد/ اجتماعي شدن، نهضت ملي مبارزه با مواد مخدر است

نماينده مردم كرمان در مجلس با اشاره به اينكه اجتماعي شدن رويكرد مبارزه با مواد مخدر يك نهضت ملي به شمار مي‌رود، گفت: براي پيشگيري از اعتياد مسئولان بايد فراخور مسئوليت خود به اشتغال در كشور توجه ويژه داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۶۷۴۷۰
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر حسين امیری خامکانی  اظهارداشت: مبارزه با مواد مخدر با ابلاغ بخشنامه، دستور و حكم نظامي به صورت جامع امكان پذير نيست و از آنجايي كه اعتياد يك معضل اجتماعي به شمار مي‌رود بايد راهكار اجتماعي براي مبارزه با ان تدوين شود.

وي رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر را بسيار كارآمد و مثبت برشمرد و عنوان كرد: حتي قاچاق و توزيع مواد مخدر را با رويكرد اجتماعي متوان رفع كرد. اين موضوع با افزايش انگيزه ملي در مردم و رويكرد اجتماعي قابل بررسي بوده و لازم است مورد توجه قرار گيرد.

نماينده مردم كرمان در مجلس ادامه داد: دوستان، اهالي محل و اعضاي خانواده از اركان اساسي رويكرد اجتماعي مبارزه با اعتياد بوده كه در صورت اهتمام و توجه به آنها مي‌توان به كاهش اعتياد بيشتر اميدوار بود. مبارزه با بيماري اعتياد و نجات معتاد امري نشدني نيست بلكه اين مسئله راهكار خاص خود را به صورت اجتماعي مي‌طلبد.

امیری خامکانی بيان داشت: اجتماعي شدن رويكرد مبارزه با مواد مخدر يك نهضت ملي به شمار رفته كه با همكاري خيرين و سازمان‌هاي مردم نهاد مي‌تواند بسيار موثر اجرايي شود. تلاش‌هاي صورت گرفته در سال‌هاي گذشته نشان مي‌دهد اعتياد امري چند بعدي بوده و براي مبارزه با آن نمي‌توان يك نسخه آن هم به صورت برخوردي داشت.

وي مبارزات رسانه‌اي را امري مهم در پيشگيري از مواد مخدر و اعتياد برشمرد و عنوان كرد: فرهنگ سازي جهت همكاري اجتماعي با مواد مخدر امري مهم بوده كه نبايد از ديد مسئولان غافل بماند. البته اعتياد نيز ريشه‌هاي گوناگوني داشته كه بايد به آن به درستي پرداخته شود. نماينده مردم كرمان با بيان اينكه اعتياد توجيه بيكاري نيست، گفت: از بيكاري به سمت مواد مخدر رفتن همچون از چاله به چاه افتادن است. پركردن چاله بيكاري بسي سهل تر از چاه اعتياد است و بايد اين موضوع بايد براي جوانان و نوجوانان متصور و آموزش داده شود كه راه درست ايستادن در مقابل مشكلات را فراگيرند نه اينكه براي دور شدن از مشكلات راه غلط و نادرست را انتخاب كنند.

امیری خامکانی با تأكيد بر اينكه مسئولان بايد فراخور مسئوليت خود به اشتغال در كشور توجه ويژه داشته باشند، خاطر نشان كرد: مجلس همگام با ساير دستگاه‌ها در زمينه اشتغال، جوانان و آسيب‌هاي اجتماعي همچون اعتياد نقش داشته و نمايندگان نيز در اين راستا اهتمام دارند كه اميدواريم در سال‌جاري شاهد بهبود هرچه بيشتر وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم باشيم تا به لطف و عنايت الهي نيز اعتياد در جامعه كم رنگ و خانواده‌ها درگير اين معضل شوم نشوند.
ارسال نظرات