واگذاری پیش دبستانی از بهزیستی به آموزش و پرورش انجام شد

پیش‌دبستانی به لحاظ قانون به آموزش و پرورش واگذار شد و دیگر سازمان بهزیستی مسئول نیست و دفتر این مجموعه در معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده و در حال برنامه‌ریزی است.
کد خبر: ۸۶۶۷۴۱۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶



خبرگزاری بسیج مازندران، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان کشور از لحاظ حقوق و مزایا هم‌ردیف دانشگاهیان می‌شوند.

حمیدرضا کفاش در حاشیه مراسم روز معلم در جمع خبرنگاران یکی از دغدغه‌های وزیر آموزش و پرورش را ارتقای شغلی فرهنگیان و معلمان دانست و اظهار کرد: هم‌ردیفی شغل معلمان آموزش و پرورش با اساتید دانشگاهی یکی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است که امیدواریم با شروع مجلس جدید این خواسته فرهنگیان درباره برداشته شدن فاصله هم‌ردیفی با دانشگاهیان محقق شود.

وی با اشاره به وضعیت پیش‌دبستانی در آموزش و پرورش، افزود: پیش‌دبستانی به لحاظ قانون به آموزش و پرورش واگذار شد و دیگر سازمان بهزیستی مسئول نیست و دفتر این مجموعه در معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده و در حال برنامه‌ریزی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از سوی دفتر مفاهیم برنامه‌ریزی و آموزش، گروه‌هایی تشکیل داده شد تا بتوانند متن‌های آموزش یک نواختی منطق با تربیت اسلامی برای نوآموزان آماده کنند که این کار به‌صورت منسجم در حال انجام است.

این مسئول با اشاره به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، بیان کرد: اولیاء و معلمان دانش‌آموزان را به‌سمتی هدایت کنند که به آن علاقه دارند و امروزه بیشتر دانش‌آموزان به دنیای کسب و کار علاقه دارند.

کفاش با بیان اینکه بهتر است دانش‌آموزان به‌سمت رشته‌های فنی و صنایع بومی و محلی تشویق شوند، ادامه داد: دانش‌آموزان با انتخاب از سوی علاقه بهتر و زودتر به خواسته‌های خود می‌رسند چون که یادگیری مهارت کاری آنها را زودتر به سرمایه و معیشت می‌رساند.

وی با اشاره به محور توسعه یک کشور، گفت: محور توسعه یک جامعه و کشور نیروی انسانی است و نیروی انسانی یک جامعه را آموزش و پرورش تربیت می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یک میلیون و 100 هزار فرهنگی بیش از 13 میلیون دانش‌آموز را در کشور زیر پوشش تربیتی دارد، اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری اگر خانواده آنها را هم به آن اضافه کنیم جامعه بزرگی هستیم که هیچ جامعه‌ای با آن برابری نمی‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از 36 هزار دانش‌آموز شهید تربیت‌یافته آموزش و پرورش هستند، ادامه داد: بعضی‌ها در شعار نام معلمان در رأس گفتارشان است ولی در تنظیم بودجه این قشر زحمت‌کش را فراموش می‌کنند.

کفاش با بیان اینکه اگر قشر فرهنگی و دانش‌آموز در میدان باشند انقلاب بیمه می‌شود، گفت: اگر این دو قشر با جامعه و انقلاب قهر کند شکست آن جامعه حتمی است.

کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان با حضور در جمع فرهنگیان از حجت‌الله حدادیان پیش‌کسوت 95 ساله کلاردشتی دیدار کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها