خبرهای داغ:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

بدخواهان ملت برای ضربه زدن به ایران از هر فرصتی استفاده می‌کنند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: بدخواهان ملت و انقلاب اسلامی ایران از هر فرصت ولو ناچیز برای ضربه زدن به ایران اسلامی نهایت استفاده را می‌برند.
کد خبر: ۸۶۶۷۱۳۷
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در حوزه انتخابیه آذربایجان غربی نیز همگام با برخی از مناطق کشورمان انتخابات مجلس شورای اسلامی به دور دوم کشیده شده است، پس در این استان نیز مقدمات موردنیاز در همه زمینه‌ها اعم از امنیتی، سیاسی و اجتماعی برای جلب مشارکت حداکثری مردم فراهم شده است، تا از این رهگذر آحاد مردم با حضور در حوزه‌های اخذ رای نسبت به انتخاب فرد اصلح مبادرت کنند.

مقدمات و بسترهای لازم در همه ابعاد برای برگزاری انتخابات مورد اشاره به بهترین شکل در آذربایجان غربی فراهم شده، همین طور زمان آغاز و پایان رای‌گیری همچنین مکان‌های جمع‌‌آوری آراء نیز اعلام شده است، تا اینکه رای‌دهنده‌ها بدون هیچ‌گونه مشکلی از نخستین ساعت‌های آغاز رای‌گیری برای ریختن آراء خود در صندوق‌ها مبادرت کنند.

فعالیت رسانه‌های جمعی اعم از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رسانه‌های مجازی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها حول محور انتخابات را از چند روز قبل شاهد هستیم، چه‌بسا به این ترتیب درصدد به انجام رساندن رسالت ذاتی خویش برای جلب مشارکت آحاد ملت در برپایی این آئین سیاسی و اجتماعی هستند، تا کماکان حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رای را شاهد شویم.

مرکز استان آذربایجان غربی به عبارت دیگر ارومیه شور و شوق مضاعف برای شرکت در دور دوم انتخابات دیده می‌شود، چرا که چهار نفر از نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس برای به دست آوردن کرسی‌های مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت دو نفر توفیق راه یافتن به خانه ملت را پیدا می‌کنند که هر کدام به طور قطع دوستداران و طرفدارانی در بین آحاد مردم دارند.

*مشارکت مردم در انتخابات دور دوم مجلس مانند دور نخست ستودنی است؟

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی محسن شکرنیا در ارتباط با نحوه حضور آحاد ملت در دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات نمایندگان مجلس دهم، گفت: انتخاباتی که هفتم اسفند ماه سال گذشته برای مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشورمان برگزار شد، طبق بیانات رهبر معظم انقلاب یک انتخابات کاملا رقابتی بود و نحوه مشارکت در دوره دوم هم ستودنی است.

وی با ابراز خشنودی از این موضوع که دور نخست بیش از 60 درصد واجدان شرایط رای دادن به پای صندوق‌های رای آمده بودند، ادامه داد: آحاد مردم مناطق مختلف کشور ما از جمله آذربایجان غربی در حالی پای صندوق‌های رای می‌آیند که مبانی و اصول نظام روشن و کاملا مشخص می‌باشد و شرکت‌کننده‌ها در این آئین باشکوه آزادانه نسبت به انتخاب افراد مورد نظر خود مبادرت می‌کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود با اظهار اینکه وظایف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مانند سایر نهادهای تصمیم‌ساز و ارگان‌های تصمیم‌گیرنده به صورت دقیق روشن شده است، خاطرنشان کرد: طبق اصل 84 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر نماینده مقابل همه ملت کشورمان مسئولیت دارد، همچنین از حق اظهارنظر در همه مسائل داخلی و خارجی نیز برخوردار است، ولی این قبیل اظهارنظرها باید در چارچوب وظایف مصرح در قانون اساسی کشورمان صورت پذیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود به متن سوگندنامه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی «من در برابر قرآن مجید به خدای قادر و متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی بوده و …» اشاره کرد.

شکرنیا با بیان اینکه مردم بابصیرت، فهیم و سرافراز کشورمان به طور قطع در دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حضوری موثر و چشمگیر به منصه ظهور می‌رسانند، ادامه داد: به طوری که با نظر گرفتن منویات رهبر معظم انقلاب و عنایت داشتن به وصایای خمینی کبیر به افرادی کاردان، متدین، پایبند به خون شهدا و مسئول در مقابل خون شهدای گلگون کفن رای می‌دهند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اظهار اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بدخواهان ملت و انقلاب اسلامی ایران از هر فرصت ولو ناچیز برای ضربه زدن به ایران اسلامی نهایت استفاده را می‌برند، یادآوری کرد: بنابراین باید بعد از اعلام نتایج با اتحاد و همدلی نهایت همکاری را با فرد منتخب به منصه ظهور رساند، اجازه ندهیم خانواده بزرگ ایران اسلامی به سمت دودستگی سوق پیدا کند.

*توجه کردن به معیار انتخاب اصلح از نگاه امام خمینی و رهبری

حجت‌الاسلام سید محمد فخری نیز پیرامون اهمیت شرکت در انتخاب و در نظر گرفتن معیارهای انتخاب کاندیدای اصلح، گفت: آحاد مردم به ویژه مردم آذربایجان غربی باید با در نظر گرفتن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی همین طور بیانات ارزشمند امام خمینی (ره) برای انجام تکالیف سیاسی و اجتماعی خود گام بردارند.

وی در ادامه سخنان خود با ابراز خشنودی از اینکه مردمی متدین، متعهد به ارزش‌ها و پایبند به اصول داریم، برگزاری آئین باشکوه اعتکاف در طول روزهای اخیر در شهرستان‌های مناطق مختلف آذربایجان غربی همگام با مردم سایر مناطق کشورمان اشاره کرد و با اظهار اینکه در انتخابات نیز به عنوان یک تکلیف وحدت‌بخش شرکت می‌کنند، گفت: این موضوع نشان‌دهنده ایمان و دیانت مردم ما است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با به کار گرفتن همه توان خود و ضمن استفاده کردن از ظرفیت‌های موجود برای برگزاری باشکوه انتخابات، روشنگری و بصیرت‌‌افزایی در جامعه اسلامی آماده همکاری هستیم، یادآوری کرد: انتخابات یکی از مهم‌ترین رویدادها در هر کشور از جمله حکومت‌های مبتنی بر مردم‌سالاری دینی به شمار می‌رود، بنابراین باید همه دستگاه‌ها ضمن رعایت اصل بی‌طرفی برای برگزاری باشکوه آن بسترهای لازم را فراهم کنند.

این مسئول در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در طول سال مناسبت‌های ملی، میهنی و مذهبی زیادی برگزار می‌شود، اضافه کرد: ویژه‌برنامه‌های سالروز بزرگداشت حماسه سوم خرداد ماه و آزادسازی خرمشهر را پیشرو داریم، بنابراین برای بزرگداشت این روز حماسی و تاریخ‌ساز با همه ظرفیت‌های موجود با پای کار آوردن مبلغان دینی و روحانیان آماده همکاری هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بر ضرورت محور قرار دادن مساجد در این سری مراسم‌ها، مناسبت‌ها و آئین‌ها تاکید کرد و بیان داشت: به این ترتیب به آرمان ایجاد مسجد طراز اسلامی به معنای واقعی کلمه در عمل جامه عمل پوشانده خواهد شد و مساجد محل تجمع، برگزاری برنامه‌ها و انجام اقدامات مختلف آحاد ملت خواهد شد.

جلوگیری از دوقطبی شدن جامعه اسلامی، حفظ وحدت، انسجام و همدلی بین اقشار مختلف مردم، تمکین به نتیجه رای‌گیری و پذیرفتن عقیده اکثریت مردم همچنین احترام گذاشتن به آن، خویشتنداری و پذیرفتن شکست از جمله بدیهی‌ترین وظایف کاندیداهای هر یک از انتخابات‌ها و طرفداران آنها به شمار می‌رود، چرا که تجربیات تلخ و فراموش‌نشدنی انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 هنوز از خاطره‌ها پاک نشده است و شاید هرگز از حافظه تاریخی ملت ایران اسلامی حذف نشود.

به دلیل اینکه تا اندازه زیادی نتیجه انتخابات و تکلیف کرسی‌های نمایندگی مجلس در بسیاری از شهرستان‌های ایران اسلامی روشن شده است، این احتمال توسط برخی از کارشناسان و صاحبنظران داده می‌شد که تنور انتخابات در دور دوم چندان گرم نشود، اقشار مختلف مردم برای حضور حداکثری در این آئین عبادی و سیاسی احساس تکلیف نکنند، ولی امروز وقتی لحظه به لحظه زمان برگزاری این نمایش وحدت و همدلی نزدیک می‌شویم می‌بینیم آحاد مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای سر از پا نمی‌شناسند.

همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری و تشویق کردن آحاد ملت برای حضور یافتن در پای صندوق‌های رای توسط ایشان و سایر علماء و بزرگان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین دلایل برای اشتیاق داشتن مردم برای حضور یافتن در رای‌گیری به شمار می‌رود، بنابراین مردم مناطق مختلف کشور به ویژه آذربایجان غربی به طور اخص ارومیه این طور که نشان می‌دهد حضور پرشور، به‌هنگام و نشاط آفرین خواهند داشت.

ارسال نظرات