خبرهای داغ:
امام جمعه سلماس تاکید کرد

ضرورت حمایت از قشر کارگر در جامعه

امام جمعه سلماس بر ضرورت حمایت از قشر کارگر در جامعه تاکید کرد و خواستار توجه مسئولان به وضعیت معیشتی کارگران شد.
کد خبر: ۸۶۶۷۱۳۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سلماس با بیان سلسه بحث‌های قرآنی به آیه 72 سوره احزاب اشاره کرد و اظهار داشت: این آیه بعد که آخرین آیات سوره احزاب است مسائل مهمى را که در این سوره در زمینه ایمان، عمل صالح، جهاد، ایثار، عفت، ادب، و اخلاق آمده است تکمیل می‌‏کند و نشان می‌‏دهد که انسان چگونه داراى موقعیت بسیار ممتازى است که می‌‏تواند حامل رسالت عظیم الهى باشد.

وی ادامه داد: منظور از «عرضه داشتن» این امانت به آسمان‌ها و زمین و کوه‌ها همان مقایسه کردن است یعنى هنگامى که این امانت، با استعداد آنها مقایسه شد آنها به زبان حال و استعداد عدم شایستگى خویش را براى پذیرش این امانت بزرگ اعلام کردند.

امام جمعه سلماس به مهم‌ترین مناسبت‌های هفته جاری اشاره کرد و ادامه داد: روز ملی خلیج فارس، شکست آمریکا در ویتنام، روز جهانی کار و کارگر و بعثت پیامبر از مهم‌ترین مناسبت‌های هفته جاری است.

این مسئول با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی کار و کارگر، به جایگاه کارگر در اسلام اشاره کرد و ادامه داد: جایگاه کارگر در اسلام بسیار والا بوده و از این رو رسول خدا(ص) بر دست کارگری بوس زدند و فرمودند این دستی است که آتش نخواهد دید.

موسوی خاطرنشان کرد: کار نوعی جهاد در راه خدا بوده و کرامت انسانی در گرو کار کردن است به نحوی که بنا بر فرموده ائمه اطهار(ع) دعای فرد بیکار پذیرفته مستجاب نمی‌شود.

وی به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مطهری و آغازز هفته معلم اشاره کرد و افزود: معلمی شغل انبیا و تاثیر معلم به شاگردان بسیار مهم است.

امام جمعه سلماس به شهادت امام موسی کاظم(ع) اشاره کرد و افزود: این امام بزرگوار در سال 183 هجری قمری در گوشه زندان به شهادت رسید.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به غیرقابل اطمینان بودن آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی بارها به غیر قابل اعتماد بودن آمریکا اشاره فرمودند و از مسلمانان خواستند که در مقابل آمریکا ایستادگی کنند.

وی در ادامه بر ضرورت حمایت از قشر کارگر جامعه تاکید کرد و ادامه داد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری حمایت از کارگران ایران باید با ممنوعیت دولت از مصرف کالاهای خارجی همراه باشد.

امام جمعه سلماس به تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی بر حل مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و ادامه داد: بنا به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی راه‌حل مشکلات اقتصادی با تمرکز بر تولید داخلی میسر خواهد شد.

این مسئول غارت 2 میلیارد دلار ایران توسط آمریکا را مصداق بارز راه‌زنی آمریکا و ظلم به ایران عنوان کرد و ادامه داد: اقدام اخیر دولت آمریکا در خصوص برجام ایران نقص برجام و دست درازی کشورهای غربی و آمریکا به ملت ایران عنوان کرد.

ارسال نظرات