خدمات باید در سراسر شهر عادلانه باشد

خطیب جمعه چرام با بیان اینکه خدمات باید در سراسر شهر عادلانه باشد، تصریح کرد: مبادا خدای ناکرده به سمت و سویی برویم که مردم احساس کنند خدمات مختص بخشی از شهر است.
کد خبر: ۸۶۶۷۰۴۹
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

حجت‌الاسلام جعفر طزری در همایش گرامیداشت روز شوراها با بیان اینکه خدمات ارزنده‌ای توسط شوراها از بدو تاسیس ارائه شده است، اظهار کرد: شورا یک اتاق فکری است برای شهرداری‌ها چرا که شهرداری موفق است که شوراهای موفق داشته باشد.

امام جمعه چرام با تأکید بر اینکه برای داشتن شوراهای فعال و توانا چندین نکته حائز اهمیت است، عنوان داشت: هدف این نیست که یک شورای کلی داشته باشیم و تمام، بلکه شورا باید نقش ارزنده خود را نشان دهد و مردم ببینند که اگر شورایی از سوی آنان انتخاب می‌شود چقدر می‌تواند در نقش شهر و شهرداری‌ها، آبادانی و عمران شهر نقش به‌سزایی داشته باشد.

وی با اشاره به این مطلب که فعالیت شوراها باید تخصصی و عالمانه باشد، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که ما به خصوص در انتخابات داریم و متاسفانه هنوز این بند در قانون اساسی نقض نشده انتخاب بر اساس مدرک تحصیلی است.

طزری با تأکید بر توجه به مختصات شهر اسلامی، تبیین کرد: مملکت ما اسلامی است، بنابراین وقتی قرار است ساخت و سازی انجام گیرد باید معیار اسلامی را در نظر داشته باشیم.

خطیب جمعه چرام با بیان اینکه خدمات باید در سراسر شهر عادلانه باشد، تصریح کرد: مبادا خدای ناکرده به سمت و سویی برویم که مردم احساس کنند خدمات مختص بخشی از شهر است.

طزری در ادامه بر اتحاد عملی اعضای شورا اشاره داشت و با بیان این فرمایش مقام معظم رهبری که « شوراها را محل تسویه حساب قرار ندهید»، خاطرنشان کرد: اعضای شورا از هر طایفه، سلیقه و حزبی که هستند باید این موارد را کنار گذاشته و در جهت عمران و آبادی شهر برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش شوراها برای خدمت به مردم و دوری از اسراف، متذکر شد: شورا و شهرداری باید در جهت نظارت سازماندهی شوند که متاسفانه ما هنوز نظارتی که باید بر کار این دو انجام گیرد را نداریم.

امام جمعه چرام توضیح داد: کارهایی که در شوراها و شهرداری‌ها انجام می‌گیرد باید اولویت‌بندی شود، چراکه کارهایی که بر این اساس نباشد اسراف بوده و خراب کردن اقدامات شوراهای قبلی توسط تیم جدید فساد در کارهاست.

ارسال نظرات