خبرهای داغ:
نماینده مردم ارومیه در مجلس:

رئیس جمهور در سفر به آذربایجان‌غربی به مناطق محروم توجه ویژه‌ای کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور باید در سفر استانی خود به آذربایجان‌غربی به مناطق محروم،مرزی و کمتر توسعه یافته این خطه توجه ویژه کرده و اعتبارات لازم به این مناطق را تزریق کند.
کد خبر: ۸۶۶۷۰۱۴
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، نادر قاضی‌پور با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بی‌شک ایجاد اشتغال در شهرک‌های صنعتی، احداث راه‌آهن در ارومیه، توجه ویژه به جاده‌های مواصلاتی استان، بازارچه‌ها و گمرکات و توجه به مسائل مربوط به بهداشت و درمان باید مورد توجه جدی حجت‌الاسلام روحانی قرار گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه هم‌اکنون از جمله مهمترین مشکلاتی که مردم استان با آن مواجه هستند درآمد سرانه ناچیز آنان است تا جایی که آذربایجان‌غربی در بین استان‌های کشور کمترین درآمد سرانه را دارد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر دولت تدبیر و امید باید طوری برنامه‌ریزی کند که بتواند اعتبارات بیشتری به مناطق مرزی، محروم و کمتر توسعه استان تزریق کند.

قاضی‌پور با اشاره به سایر مطالبات مردم استان از رئیس جمهور در سفر استانی خود به استان آذربایجان‌غربی افزود: پرداخت معوقات کارمندان، دو بانده کردن فرودگاه ارومیه، تزریق اعتبارات لازم برای به پایان رساندن تالار بزرگ شهر ارومیه که پس از گذشت سال‌ها تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیز احیاء کارخانه‌های استان به ویژه کارخانه فولاد ارومیه باید در دستور کار جدی حجت‌الاسلام روحانی باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه استان آذربایجان‌غربی از ظرفیت‌های فراوان معدنی برخوردار است دولت باید علاوه بر ایجاد دانشکده‌های معدن در شهرستان‌های پیرانشهر، نقده، تکاب و شاهین‌دژ برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به ساماندهی امورات معادن توجه کرده و جلوی خام‌فروشی در این استان را بگیرد.

قاضی‌پور با اشاره به مشکل دریاچه ارومیه گفت: تاکنون هر آبی که وارد دریاچه ارومیه شده تنها لطف خدا و بارش‌های اخیر بوده وگرنه عملکرد ستاد احیای دریاچه در حد صفر بوده و این ستاد آن اندازه که نمک دریاچه را فروختند آب وارد آن نکردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: بی‌شک پلمب چاه کشاورزان به بهانه احیای دریاچه ارومیه ظلم به مردم آذربایجان بود چون دولت حق ندارد پیش از یافتن شغل جایگزین برای این قشر زحمت‌کش جامعه، جلوی کشاورزی آنان را به انحای مختلف بگیرد.

ارسال نظرات