روز بسیج کارگری عمل به اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: اساس روز بسیج کارگری عمل به اقتصاد مقاومتی و تبیین گفتمان کار و تلاش است.
کد خبر: ۸۶۶۶۹۳۳
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان ، احمد رشیدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در مراسم روز بسیج کارگری ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج کارگری اظهار کرد: این روز فرصتی است که یاد و خاطره شهدای عرصه کار و تلاش از جمله شهید علی‌حسین برونسی را گرامی بداریم.

وی افزود: جهت‌گیری اصلی این هفته در رابطه با اقتصاد مقاومتی و افزایش صادرات محصولات تولیدی و افزایش خدمات کارگران است.

رشیدی خاطرنشان کرد: اساس روز بسیج کارگری عمل به اقتصاد مقاومتی و تبیین گفتمان کار و تلاش و ارزش‌گذاری بر فعالیت‌های دولت در این زمینه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان اظهار داشت: جایگاه کارگر در اسلام به گونه‌ای است که پیامبر بر دستان این قشر زحمت‌کش بوسه زده است.

وی افزود: تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در زمان اوج تحریم‌ها، جز با تلاش کارگران محقق نمی‌شد و این مقاومت در وجود کارگران مثال‌زدنی است.

رشیدی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های مقام معظم رهبری،کلمه به کلمه این سیاست‌ها مهم است، همانند بحث بهره‌وری که به معنای استفاده از امکانات موجود، اثربخشی، کارآیی، ارتقاء کیفیت تولید و کاهش هزینه‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان افزود: علاوه بر نقش کارگران و تولیدکنندگان در اقتصاد مقاومتی، مردم نیز باید حامی کالای ایرانی و تولیدات داخلی باشند و نقش خود را در مقابله با تهاجم اقتصادی استکبار جهانی ادا کنند.

وی افزود: در سال گذشته حدود3 هزار و 80 نفر کارگر در سطح استان شغل خود را از دست داده‌اند و بر طبق قانون کار تا 6 ماه به صورت ماهیانه مقرری دریافت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در پایان گفت: خوشبختانه با آغاز سال جدید کارگاه‌هایی که تعدیل نیرو داشتند توانستند دوباره نیروهای خود را جذب کنند.

ارسال نظرات