خبرهای داغ:
مدیرکل دادگستری استان آذربایجان‌ غربی:

درآمدزایی شهرداران آذربایجان غربی از کمسیون ماده ۱۰۰ صحیح نیست

مدیرکل دادگستری استان آذربایجان‌ غربی گفت: درآمدزایی شهرداران آذربایجان غربی از کمسیون ماده ۱۰۰ صحیح نیست و باید از این رویه جلوگیری شود.
کد خبر: ۸۶۶۶۵۰۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، توکل حیدری در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان آذربایجان‌ غربی اظهار داشت: برای اجرای آرای صادر شده در کمیسیون ماده 100، شهرداری و اعضای این کمیسیون برنامه‌ای مدون و مشخص داشته‌ باشند.

وی با اشاره به این که برخی شهرداری‌های استان از کمیسیون ماده 100 درآمدزایی کرده و به نفع خود قدم برمی‌دارند گفت: این کار اشتباه بوده و بروز چنین اتفاقاتی در شهرداری‌ها سبب می‌شود که شهر نامنظم و دارای چهره‌ای نامناسب باشد.

حیدری افزود: با وجود برنامه در کمیسیون می‌توان قبل از ساخت بنا با فرد متخلف‌ برخورد کرده و از بروز تخلفات بیش‌ از حد نیز جلوگیری کرد.

مدیرکل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان این که شهرداری در مواردی مجبور به تخریب بنای ساخته شده است تصریح کرد: وجود معماری ضعیف و بنای سست سبب می‌شود تا نسبت به شهر حساس بوده و حکم تخریب در موارد مختلف اجرایی شود.

در این جلسه نیز فرماندار ارومیه اظهار داشت: کمیسیون ماده 100 از لحاظ اجرایی به صورت مطلوب پیش رفته و ماموریت‌های خود را بهتر از سال‌های گذشته عمل می‌کند.

عباس حسن‌خانی بیان کرد: از عمده مشکلات این کمیسیون تغییر زود هنگام اعضای آن است چرا که در صورت ثابت بودن افراد آئین کمیسیون نیز ثابت مانده و سلیقه آرایی در آن به کار نمی‌رود.

ارسال نظرات