خبرهای داغ:

کیفیت هوای ارومیه دروضعیت اضطرار

معاون نظارت و پایش پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: امروز سه شنبه کیفیت هوای ارومیه در وضعیت اضطرار قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۶۵۸۷۲
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سعید موسوی با بیان اینکه وضعیت کیفی هوای ارومیه بر اساس شاخص AQI امروز در وضعیت بسیار ناسالم برای گروه های حساس بوده است افزود: باتوجه به میزان گردوغبار ورودی از خارج از کشور وضعیت کیفیت هوای ارومیه هم اکنون خیلی ناسالم و وضعیت اضطرار است.

وی با اشاره به اینکه میزان ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون در هوای ارومیه امروز به حد ۲۷۶ میکروگرم بر متر مکعب رسید که خیلی ناسالم برای گروه های حساس است افزود: میزان استاندارد ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است.

موسوی با اشاره به اینکه توصیه می شود افراد سالمند، کودکان، بیماران قلبی و تنفسی از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند گفت: کاهش تردد شهری نیز می تواند نقش مهمی در جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده ها در سطح شهرهای پر جمعیت و صنعتی داشته باشد.

کیفیت هوای بوکان ناسالم اعلام شد

معاون نظارت و پایش پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی منشا آلودگی هوای امروز ارومیه ورود گرد و غبار از کشورهای خارجی عنوان کرد.

موسوی همچنین با بیان اینکه کیفیت هوای بوکان نیز امروز سه شنبه ناسالم برای گروه های سنی حساس است افزود: بر اساس شاخص AQI وضعیت کیفی هوای شهرستان بوکان در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز ۷ اردیبهشت ماه دروضعیت ناسالم برای گروههای حساس بوده است.

وی با بیان اینکه کیفیت هوای بوکان از نظر اکسید کربن و دی اکسید نیتروژه پاک و از نظر دی اکسید گوگرد سالم است ادامه داد: ذرات معلق کمتراز ۲.۵ میکرون در بوکان ۱۱۹ میکرو گرم بر متر مکعب بوده که ناسالم برای گروههای حساس است

آذربایجان غربی دارای سه میلیون و ۸۰ هزار نفر جمعیت است که شهرهای صنعتی و پرجمعیت آن از جمله ارومیه، خوی و مهاباد اغلب در ایام زمستان و پایدار بودن هوا دچار انباشت آلایندهای جوی می شود.

ارسال نظرات