واکنش آصفری به اظهارات اخیر ظریف در موضوع مصادره2میلیاردی در گفتگو با «بسیج»:

وزارت خارجه به‌جای سخنرانی اقدام عملیاتی انجام دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزارت خارجه بهتر است به‌جای موضع‌گیری و سخنرانی اقدام عملیاتی انجام دهد و از طریق مجامع بین‌المللی و دادگاه‌های بین‌المللی به‌طورجدی پیگیر باشند.
کد خبر: ۸۶۶۵۵۶۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص اظهارات و واکنش اخیر وزیر امور خارجه در موضوع مصادره 2میلیاردی اموال ایران توسط امریکا تصریح کرد: وزارت خارجه بهتر است به‌جای موضع‌گیری و سخنرانی اقدام عملیاتی انجام دهد و از طریق مجامع بین‌المللی و دادگاه‌های بین‌المللی به‌طورجدی پیگیر باشند.

آصفری با تاکید بر اینکه در این راستا باید از همه راه‌کارها و روش‌ها برای پیگیری مطالبات مردم استفاده شود عنوان کرد: با صرف موضع‌گیری سیاسی اموال این مملکت برگردانده نمی‌شود؛ امروز اگر بخواهیم به این پول دست پیدا کنیم و جلوی رفتارهای امریکا گرفته شود بایستی اقدام عملی صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: مجلس به دولت مجوز داده تا در موضوع کودتای 28مرداد، هواپیمای مسافربری و پول‌های بلوکه شدن ایران در امریکا و موارد دیگر ادعای دادخواستی ارائه دهد و پیگیری قانونی انجام دهد؛ اگر دولت این اقدامات را انجام می‌داد بعید می‌دانم که امریکا به این اندازه گستاخ می‌شد و دست به چنین اقداماتی می‌زد.

نماینده مردم اراک در مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: لذا بایستی زودتر از این زمان نسبت به رفتارهای امریکا طرح شکایت و دعوی می‌کردیم هرچند که امروز دادگاه‌های بین‌المللی نیز در اختیار امریکایی‌هاست ولی این اقدام در تاریخ ثبت می‌ماند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار