جشنواره برترین‌های صالحین بهاباد برگزار شد

مربیان و سرگروههای برتر حلقه‌های صالحین بسیج بهاباد در جشنواره برترین‌های صالحین این شهرستان تجلیل شدند.
کد خبر: ۸۶۶۴۷۸۴
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: نخستین جشنواره برترینهای حلقه صالحین ناحیه مقاومت بسیج بهاباد با هدف تجلیل از مربیان و سرگروه‌های حلقه‌های صالحین شهرستان با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه، معاونت تعلیم وتعالی بسیج ناحیه، امام جمعه موقت و مسئول سرگروه حلقه‌های صالحین در سالن مجتمع فرهنگی و هنری آخوند ملا‌عبدالله بهابادی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد‌علی اخوان امام جمعه موقت بهاباد در این مراسم با گرامی‌داشت 5 اردیبهشت سالروز شهادت شهید محمد منتظر قائم اولین فرمانده سپاه یزد در سانحه شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس اظهار داشت: آمریکا در جریان حمله طبس قصد داشت گروگانها را آزاد و به انقلاب اسلامی ضربه وارد کند اما خداوند با حرکت توفان شن استکبار را به زبونی کشاند و این دسیسه بزرگ را خنثی کرد.

وی افزود: در این حمله نظامی، شیطان بزرگ با مفتضحانه‌ترین وضعی شکست خورد، شکست شیطان بزرگ در این عملیات، حمله فیلداران ابرهه را به خانه کعبه در ذهنها زنده می‌کند.

امام جمعه موقت بهاباد ادامه داد: لشگریان ابرهه، همچون نیروهای متجاوز آمریکایی، از فراوانی قدرت و شوکت، تصور نمی‌کردند کسی بتواند مانع حمله آنها به خانه کعبه شود، ولی آن هنگام که به سوی کعبه هجوم آغاز کردند، به فرمان خداوند متعالی پرندگانی در آسمان ظاهر شدند و سنگهایی که در منقار داشتند، بر سر فیل‌سواران فرود آوردند و بدین‌وسیله، کافران یکی پس از دیگری به هلاکت رسیدند، در پنجم اردیبهشت 1359 نیز دانه‌های ریز شن، دسیسه بزرگ آمریکا را فرو شکست.

سرگروه حلقه‌های صالحین بهاباد خاطرنشان کرد: ما باید دشمنی آمریکا را خوب لمس کنیم زیرا این دشمن با ملت و نظام و انقلاب دشمن است و هر روز دشمنی او بیشتر می‌شود و تا این لحظه آمریکا و سردمدارانش دست از دشمنی با ملت ایران برنداشتند.

رئیس حوزه علمیه بهاباد ادامه داد: آنها هر کاری کردند تا نظام و انقلاب را از بین ببرند اما نتوانستند و با ایستادگی و مقاومت ملت ایران تمام نقشه‌هایشان نقش بر آب شد.

اخوان خاطرنشان کرد: دشمنی آمریکا با کشور و ملت ونظام ما هنوز ادامه دارد و حتی بعد از برجام هیچگاه دست از دشمنی با ما بر نداشتند مگر اینکه ما تسلیم خواسته‌های آنان شویم اما دشمنان بدانند که ملت ایران هیچگاه تسلیم خواسته‌های آنان نمی‌شود و از تهدیدها و تحریمها نیز هراسی ندارد و با قدرت به سوی پیشرفت و توسعه می‌رود.

امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه امروز تمام کسانی که به لبخند با آمریکا دل خوش کردند و می‌گویند باید با آمریکا رابطه برقرار کنند و مذاکره یعنی تسلیم، بدانند به فرموده امام راحل هنوز رابطه ایران و آمریکا رابطه گرگ و میش است.

وی خطاب به جوانان و نسل امروزی توصیه کرد و گفت جوانان عزیز و نسل امروز انقلاب بدانید آمریکا و اسرائیل و مزدورانشان دشمن ملت و مملکت و نظام ما هستند و رابطه با آمریکا هیچ نفعی برای ما ندارد و اگر مفید بود امروز عربستان قدرتمندترین کشور بود.

اخوان گفت: راه پیشرفت ما مبارزه با آمریکاست با این کار باید اقتصاد را مقاوم کنیم و وابستگی به دیگر کشورها را کم کنیم تا در منطقه به یک کشور قدرتمند تبدیل شویم.

وی با اشاره به اینکه بهترین گزینه ایستادگی و مقاومت و مبارزه با آمریکاست گفت: اگر ما کوتاه بیاییم لبخند بزنیم آنها شیر می شوند جرات پیدا میکنند و جلو می آیند و ما باید در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام سعید علی آبادی معاونت تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه بهاباد هدف از برگزاری این جشنواره را تجلیل از برترین های سال 94 دانست و گفت: مبنای امور، کار تربیتی است و خروجی حلقه های صالحین این است که آموزش را تبدیل به رفتار بکنیم و رفتار سازی ملاک و مبنای کار در حلقه های صالحین است.

وی با بیان اینکه حلقه های صالحین از مهم ترین و مستحکم ترین سنگرهای ارزشی و اعتقادی در برابر جنگ نرم است گفت: حلقه های صالحین به دستور مقام معظم رهبری با هدف نهادینه کردن، تثبیت و تدوین برنامه های مناسب برای جوانان در سطح پایگاه های مقاومت بسیج و مساجد راه اندازی شد.

حجت الاسلام سعید علی آبادی افزود: هر چه بیشتر بتوانیم رفتار اسلامی را در سطح جامعه نهادینه کنیم، مشکلات و معضلاتی که در بعد مسائل تربیتی، اخلاقی و ناهنجاری های اجتماعی هست کمتر خواهد بود.کیل شد.

وی گفت: در میان اقشار مختلف بسیج بهاباد 9 سرگروه وجود دارد که عمدتا از حوزه های شهید محلاتی و شهید شوشتری و حوزه کوثر خواهران هستند و حدود 100 تا 130 نفر حلقه های دانش آموزی است.

وی افزود: از این تعداد، حلقه مربیان که محور کار در مساجد است به استثنای حلقه های دانش آموزی که آنها هم تاکید بر این است که به مساجد وصل شوند، 8 حلقه ویژه داریم که حداقل در هر هفته 3 جلسه برگزار می کنند.

علی آبادی گفت : 120 حلقه سطح الف هستند که حداقل هفته ای یک جلسه برگزار می کنند و 1 حلقه عمدتا پیشکسوتان، جبهه رفته ها و کسانی هستند که فرصت ندارند که حداقل در هر ماه یک مرتبه حلقه های آنها تشکیل می شود.

در پایان این جشنواره بعد از سخنرانی و اجرای چند کلیپ از حلقه های صالحین از چندتن از بسیجیان و مربیان و سرگروه حلقه های صالحین و رده های برتر شهرستان بهاباد با اهدای هدیه و لوح سپاس تقدیر و تجلیل به عمل آمد.


ارسال نظرات