خبرهای داغ:
فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی خبر داد

استفاده از ظرفیت‌های علمی برای توسعه امکانات در مرزهای آذربایجان غربی

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: باید برای تعامل مرزبانی با جامعه دانشگاهی آذربایجان غربی گام برداشت و از ظرفیت‌های علمی نیز برای توسعه امکانات استفاده کرد.
کد خبر: ۸۶۶۴۴۴۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، شهرام عباسی اظهار داشت: باید از سال جدید برای افزایش تعامل، همکاری و هم‌‌‌افزایی با جامعه دانشگاهی در آذربایجان غربی به صورت جدی گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: باید برای تعامل و هم‌افزایی با دانشگاهیان گام برداشته شود، به این ترتیب تا اندازه زیادی مسائل مربوط به مرزها در این استان مورد توجه قرار گرفته و در نهایت حل می‌شود.

عباسی در ادامه سخنان خود به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه ارومیه و مرزبانی استان اشاره کرد و افزود: باید برای توسعه دامنه همکاری‌ها و تعامل بین مجموعه مرزبانی استان و دانشگاهیان گام برداشت، تا به دنبال آن از ظرفیت‌های علمی موجود برای رفع مسائل و مشکلات مرزی استفاده لازم به عمل آید.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه آذربایجان غربی بیش از 967 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه دارد، خاطرنشان کرد: 800 کیلومتر از این مناطق مرزی در ارتفاعات قرار گرفته است، بنابراین مسائل و مشکلات خاص در آنها وجود دارد.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی بر ضرورت افزایش دامنه فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی همچنین شکل گرفتن تعامل بین دانشگاه و مجموعه مرزبانی استان تاکید کرد و بیان داشت: در صورت شکل گرفتن این تعامل و همکاری به صورت قطع تحول‌های مورد انتظار رخ می‌دهد.

وی تعامل، همکاری و هم‌افزایی در زمینه‌های مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی و... را یکی از عوامل اصلی و تاثیرگذار در توسعه کشورمان همچنین رفع کردن مشکلات موجود دانست و خاطرنشان کرد: با توسعه دامنه همکاری‌ها برای رفع مشکلات مجموعه‌های مختلف باید گام برداشته شود.

عباسی بر ضرورت توجه داشتن به موضوع پایان‌نامه‌های دانشجویان در زمینه مسائل مرزی تاکید کرد و گفت: باید امکان حضور دانشجویان در مناطق مرزی در استان را به بهترین شکل فراهم کرد و همچنین باید برای افزایش معلومات و سطح آگاهی عمومی گام برداشته شود.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های نهفته در این زمینه به بهترین شکل استفاده کرده و حساسیت لازم را بین دانشگاهیان برانگیخت.

این مسئول با اشاره به اینکه در نخستین ماه‌های سال 1395 قرار گرفته‌ایم، بر ضرورت عمل کردن به منویات رهبری در زمینه «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط اقشار مختلف مردم، مسئولان و جوانان تاکید و تصریح کرد: باید بسترهای لازم برای تحقق شعار سال در همه زمینه‌ها فراهم شود.

ارسال نظرات