استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد مطرح کرد

غارت اموال‌ بلوکه شده ایران؛ استمرار مواضع ضد ایرانی آمریکایی‌ها است

استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد گفت: بلوکه شدن اموال ایران نشان دهنده استمرار اقدامات خصمانه این دولت ضد ایران است.
کد خبر: ۸۶۶۴۲۲۷
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: دکتر غفوری عضو هیت علمی دانشگاه یزد با اشاره به حکم دیوان عالی آمریکا در برداشت از اموال ایران به مبلغ 2 میلیارد دلار، اظهار داشت: حکم اخیر دیوانعالی آمریکا بر ضد ایران غیر منطبق بر اصول و مبانی اولیه حقوق بین الملل و محکوم است.

وی با اشاره به جنایات تروریست های تحت حمایت آل سعود تصریح کرد: دولت آمریکا در جهان شعار دموکراسی می دهد ولی در کنار آن از دولت عربستان حمایت می کند.

کارشناس برجسته مسائل سیاسی دانشگاه یزد با بیان اینکه 100 روز از اجرای برجام می گذرد، بیان کرد: آمریکا هیچ وقعی بر این اعتمادسازی‌های ما ننهاده و نه تنها تحریم‌ها رفع نشده بلکه بهانه جدیدی پیدا کرده اند که این اقدام بدتر از تحریم است.

غفوری ادامه داد: اقدام آمریکا، در راستای تضعیف ملت ایران است و ما در عمل مشاهده می‌کنیم که آمریکا نه تنها از تحریم ها کم نکرده بلکه بر آن نیز افزوده است.

وی بلوکه شدن اموال ایران را نشان دهنده استمرار اقدامات خصمانه آمریکا ضد کشور دانست و افزود: چنین بد عهدی هایی تنها به افزایش بی اعتمادی شدید دولت و مردم ایران نسبت به سیاست های خصمانه آمریکا منجر خواهد شد.

غفوری غارت اموال ایرانیان را نتیجه خوش‌خیالی مسؤولین در دوستی با آمریکا دانست وگفت: آمریکا خواستار ایرانی آباد و آزاد نیست بلکه در جهت نابودی آن حرکت می کند. اقدام به غارت و چپاول اموال ملت‌ ایران، جای تعجب ندارد چون خوی آمریکا اینگونه است.

ارسال نظرات