امام جمعه حومه شرقی یزد:

تیم اقتصادی استاندار یزد به وضعیت کار در استان هم توجه کند/ بیکاری؛ زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی

امام جمعه حومه شرقی یزد با اشاره به مشکلات اقتصادی استان خطاب به تیم اقتصادی استاندار یزد از آنها خواست به وضعیت کار در استان بیشتر توجه کنند.
کد خبر: ۸۶۶۳۶۶۳
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: امام جمعه حومه شرقی یزد ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(س) با اشاره به سالروز شکست مفتضحانه امریکا در طبس گفت: 5 اردیبهشت ماه سالروز شهادت اولین فرمانده سپاه یزد شهید منتظر قائم است که امسال به عنوان شهید شاخص نیز معرفی شده است و کنگره‌ای برای بزرگداشت وی با عنوان شهید مبارزه با نفوذ در یزد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی با بیان اینکه امریکایی‌ها برای رسیدن منافع و اهداف خود مانند گذشته حرکت‌های کثیفی را انجام می‌دهند، ادامه داد: می‌توان گفت جریان دست‌اندازی امریکایی‌ها به بهانه‌های گوناگون در پس از برجام از قبل از برجام بیشتر شده است و این یکی از ویژگی‌های استکبار است که با فریب‌کاری و خدعه رفتار می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در مقابل اقدامات امریکایی‌ها هوشیار و بیدار باشند، افزود: بخشی از هوشیاری و بیداری مسئولان ما وابسته به این است که گوش‌شان شنوای بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری که تمام مسائل را به خوبی رصد می‌کنند باشد.

مدرسی با اشاره به مشکلات اقتصادی استان خطاب به تیم اقتصادی استاندار یزد از آنها خواست به وضعیت کار در استان بیشتر توجه کنند.

وی با بیان اینکه گاهی احساس می‌شود برخی افراد در تیم اقتصادی کشور از معضلات غفلت دارند، خاطرنشان کرد: معضل بیکاری در استان، مشکل تعطیل شدن کارخانه‌های متعدد، مشکل صنعت نساجی، دو رقمی شدن نرخ بیکاری استان و بیکار شدن صدها کارگر بومی و غیر بومی در طول تنها یک ماه گذشته، معضلات فرهنگی، خانوادگی، اسیب‌های اجتماعی، رشد آمار طلاق، رشد آمار معتادان، افزایش سرقت و دیگر آسیب‌ها را به همراه دارد که باید مسئولان اقتصادی استان به آن توجه کنند و غافل نباشند.

امام جمعه حومه شرقی یزد همچنین با بیان اینکه بخشی از کارهایی که به نام کار فرهنگی که در استان انجام می‌گیرد در مسیر منحرف قدم برمی‌دارد، افزود: کار فرهنگی یعنی تبلیغ دین خداوند، ترویج شعائر اسلامی و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) ولی آیا کارهایی که مسئولان فرهنگی انجام می‌دهد با این اهداف صورت می‌گیرد.

مدرسی با اشاره به اینکه کار فرهنگی یعنی عمل به مسئولیت و عمل به پیمانی که خداوند از انسان گرفته است، افزود: مسئولین فرهنگی استان بینند کارهایی که در زمینه فرهنگی انجام می‌دهند در راستای پیمان‌هایی که خداوند از آنها گرفته است، می باشد یا خلاف آن است.

وی گفت: یکی از کسانی که برخی مسئولان نظرشان این بود از عوامل نفوذی در استان هستند، برای ایجاد تنش و پا گذاشتن و شکستن خط قرمزها، چه کسانی را به استان دعوت می‌کند وعوامل نفوذی نیز به همین معناست می‌خواهد همان کاری بکند و حرفی بزند که غربی‌ها انجام می‌دهند و در صدد تقویت فتنه‌گری و امثال اینهاست.

این استاد برجسته حوزه علمیه تأکید کرد: تیم سیاسی و فرهنگی استان باید در مقابل این جریانات بایستند و وقت خود را صرف کارهایی که باید در استان انجام گیرد، کنند.

ارسال نظرات