خبرهای داغ:
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه؛

اگر فرجام اين برجام شيرين باشد، شيريني آن پايدار نخواهد بود

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه پایداری برجام را موقتی خواند و اعلام کرد: اگر فرجام اين برجام شيرين باشد، شيريني آن پايدار نخواهد بود و دير يا زود غربي‌ها خلاف آن چيزي را كه گفتند عمل مي‌كنند.
کد خبر: ۸۶۶۲۹۳۸
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، علی تولایی، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه با اشاره به نتیجه اجرای برجام گفت: در دوره هاي مختلف ارتباط ما با آمريكا در هر سري از مذاكرات شاهد رفتارهاي كژدار و مريض از سوي امريكايي ها و اعضاي آژانس بين المللي انرژي هسته اي بوديم و تاريخ همواره به روشني گوياي آن بوده كه اعتماد دوجانبه از سوي كشور ما و امريكايي ها كم بوده است.

وی افزود: هميشه نتيجه آن دوري و متكي بودن به داخل بوده، در جريان توافق هسته اي و اجراي برجام آنچه مشخص است و بايد به همگان ثابت شود و حتي از مطالبات رهبري از تيم مذاكره كننده بود رفع تمامی تحريم هاي اقتصادي و هسته اي، برگرداندن پول هاي بلوكه شده در بانك هاي اروپا از سوي اتحاديه اروپا و شناختن حق صلح آميز هسته اي كشور در جهان بود؛ اما آنچه را كه اكنون مي بينيم از آن اهدافي كه از پيش تعيين كرده بوديم و آن را جز آرمان هاي خود براي آيندگان اين كشور ميديديم خيلي دور است.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان ارومیه با اشاره به وعده های پیش از برجام تصریح کرد: بنده معتقدم اگر كه دولت مردان ما به اجراي برجام معتقدند متعاقبا بايد براي وعده هايي كه پيش از اجراي برجام در جهت بهبود اوضاع كشور داشتند، بايد عملي كنند.

تولایی اقدام آمریکا را در خلاف برجام و تحریم های جدید نتیجه زیرپاگذاشتن شروط 9 گانه رهبر انقلاب دانست، و گفت: آمريكايي ها از ابتدا بر سر مواضع خود بودند و حتي اندكي كوتاه نيامدند نتيجه آن مي شود كه مي بينيم محو كردن راكتور آب سنگين اراك از دست دادن حق غني سازي ٢٠٪‏ بازديد از پايگاه هاي نظامي كشور نفوذ در حيات خلوت مملكت و قطعا ناديده گرفتن خطوط قرمز و خط و مشي كه مقام معظم رهبري آن را تدوين كرده بود.

وی با اشاره به امتیازهای از دست رفته کشور، که جوانان مملکت خون دل ها خورده افزود: آنچه قابل بيان است همان خلف وعده امريكايي ها و عمل كردن در خلاف جهت مصوبات برجام حتي در بحث موشكي و قطعنامه هاي شوراي عالي امنيت مبني بر فعاليت هاي هسته اي ايران كه نتيجه آن از دست دادن امتيازاتي است كه كشور در طول تاريخ براي آن كلي خون دلها خورد و از دانشمندان هسته اي خود چشم پوشي كرد.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی پایداری برجام را موقتی خواند و اعلام کرد: اگر فرجام اين برجام شيرين باشد شيريني آن پايدار نخواهد بود و دير يا زود غربي ها خلاف آن چيزي را كه گفتند عمل مي كنند.

تولایی در پاسخ به سوال خبرنگار دانشجو، از باب اینکه قشر دانشجو و دانشگاهی وظیفه اش در قبال مسائل برجام و عدم اجرای برجام از سمت غرب چه می تواند باشد، گفت: در بحث هسته اي و توافقاتي كه صورت گرفت قطعا بايد مطالعه كرد به عنوان يك ايراني باید در امور سياست خارجه و موضوعات هسته اي كشور با بينش بالا و بصيرت به مسائل نگاه كرد آنچه از قشر فرهيخته دانشگاه انتظار مي رود مطالعه در مورد همين زمينه است و دانشجويان ما بايد آگاه باشند و دغدغه مند به اجراي برجام و آنچه بعد از آن در كشور رخ مي دهد؛ نگاهي تحليلي داشته باشد.

وی در ادامه افزود: قطعا قشر دانشگاهي ما اعم از اساتيد و دانشجويان صاحب نظر در مورد اجراي برجام و لغو تحريم ها از سوي غربي ها ديدگاه هايي دارند كه در فضاي باز و منطقي بايد از سوي مسئولين پاسخ داده شود، اميد آن كه در آينده با اجراي تعهدات برجام و لغو تحريم هاي اقتصادي و هسته اي نمود آن را در لوايح معضلات كشور ببينيم.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجوان دانشگاه ارومیه با اشاره به برجام و آیا حلال مشکلات اقتصادی کشور می تواند باشد؛ خاطرنشان کرد: خوشبينانه اگر به قضايا نگاه كرد ايجاد برقراري ارتباط و لغو تحريم ها و ناديده گرفتن پرونده هسته اي كشور مي تواند تا حدود زيادي مشكلات اقتصادي كشور را حل کند؛ اما بايد ديد ايجاد برقراري ارتباط به چه قيمتي؟ اگر غربي ها برايمان چارچوبي تعيين مي كنند آيا ارزش آن را دارد باز هم امتيازات خود را دو دستي تقديم كنيم؟

تولایی با بیان اینکه اگر اجرای برجام با لغو تحریم ها حل می شود؛ ما مشتاقانه منتظریم خاطرنشان کرد: هيچگاه در طول زمان ديده نشده كشورها در دنيا با برقراري روابط دوستانه مشكلاتشان حل شود حتي كشورهاي پيشرفته و صنعتي دنيا هميشه به دنبال آن اتكاي به منابع داخلي و استفاده از نخبگان و انديشمنداني كه مي توانند در داخل كمك هايي را به دولت و به دنبال آن ملت كنند، اگر كه با اجراي برجام و لغو تحريم ها مشكل آب مملكت حل مي شود ما بي صبرانه منتظر آنيم كه به حول قوه الهي رفع تمامي مشكلات اقتصادي را ببينيم.

ارسال نظرات