خبرهای داغ:
دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان

اعتلای سطح فرهنگی حجاب،عفاف و حیامندی هدف تشکیل بنیاد عفاف وحجاب است

فاطمه محمدبیگی دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین هدف از تشکیل بنیاد را اعتلای سطح فرهنگی حجاب و عفاف و ترویج ارزش های اسلامی از جمله حیامندی و غیرت ورزی و الگوسازی مناسب برای جوانان امروزی می باشد.
کد خبر: ۸۶۶۲۹۳۶
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
معرفی آیت الله حاج عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، با توجه به سوابق فعالیتهای گسترده فرهنگی، اجتماعی در حوزه زن و خانواده ، خانم دکتر محمدبیگی از سوی بنیاد عفاف و حجاب کشور به عنوان دبیر این بنیاد در استان قزوین منصوب شد.محمد حسن اختری دبیر کل بنیاد کل عفاف و حجاب کشور طی حکمی با انتصاب دکتر محمدبیگی اظهار امیدواری کرد با حضور ایشان شاهد ترویج و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب و همسویی جریانهای فعال در این عرصه باشیم.

دکتر فاطمه محمدبیگی دبیر بنیاد عفاف و حجاب گفت  : بنیاد عفاف و حجاب با همکاری و هماهنگی سایر نهادها به دنبال هم افزایی و ساماندهی فعالیتهای فرهنگی اجتماعی در حوزه عفاف و حجاب و پاسخگویی به شبهات رایج در این زمینه می باشد.این بنیاد درسطح کشور تا کنون در ۱۱ استان تشکیل شده و در ۶ استان از جمله قزوین در حال تشکیل است و بزودی در تمامی استانها مستقر خواهد شد.

وی ادامه داد : هدف از تشکیل بنیاد اعتلای سطح فرهنگی حجاب و عفاف و ترویج ارزش های اسلامی از جمله حیامندی و غیرت ورزی و الگوسازی مناسب برای جوانان امروزی می باشد. شورای عالی بنیاد عفاف و حجاب در سطح کشور از وزراء ، معاونان وزیر ، مسئولین نهادها و سازمانهای مردم نهاد فعال در این عرصه تشکیل شده است و به دنبال رصد وضعیت عفاف و حجاب در کشور و کمک به نهادینه شدن این واجب الهی از طریق همکاریهای بین بخشی ، برگزاری همایشها و کارگاههای آموزشی در ادارات و نیز ساماندی فعالیتهای مردمی در حوزه عفاف و حجاب می باشد.

دبیر عفاف و حجاب اظهار امیدواری کرد با تشکیل این بنیاد در استان از تمامی فعالیتهای جزیره ای و گاه پراکنده با در کنار هم قرار گرفتن و هم افزایی مردم و دولت بتواند گامهای موثری در ترویج فرنگ اصیل عفت ورزی و پاکدامنی و غیرتمندی در سطح جامعه و استان برداشته شود.
دکتر محمد بیگی ادامه داد: سازمانهای مردم نهاد فعال در عرصه حجاب و عفاف استان قزوین از جمله موفق ترین NGO های حوزه زن و خانواده در کشور محسوب می شوند و در مجموع استانها جزء سازمانهای مردم نهاد صاحب نظر در این عرصه به شمار می آیند و طرحهای بسیار خوبی توسط فعالان عرصه عفاف و حجاب در استان در حال انجام است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تاکید کرد: استان قزوین با پیشینه تاریخی و برخورداری از فرهنگ غنی اسلامی جزء استانهای پیشرو در عرصه عفاف و حجاب است.هرچند که رسانه های وابسته به غرب به شدت در حال نفوذ در ارزشهای ما هستند، اما ما می بایست قویتر از گذشته به فکر پاسداری از آرمان ها و ارزش های خود باشیم . خصوصا دختران و پسران امروز بیشتر از نسل گذشته تشنه دریافت معارف حقیقی و ناب اسلام هستند و دل های گرم و پذیرایی برای ارزشها دارند این مسئولیت مارا سنگین تر از گذشته می کند و اگر امروز ارتباط موثری با جوانان برقرار نکنیم فردا دیر است.

در پایان خانم محمدبیگی اظهار امیدواری کرد با حضور مسئولین دلسوز و متعهد شاهد فعالیت های گسترده ای در زمینه عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی ایرانی باشیم.

ارسال نظرات