فرمانده ناحیه مقاومت ناحیه درگز:

فرمانده ناحیه مقاومت ناحیه درگز:

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز: یادواره شهدا یک عملیات فرهنگی مهم و انسان ساز است که در کنار جنگ سخت بسیار اهمیت دارد.
کد خبر: ۸۶۶۲۶۶۹
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: هفتدهمین یادواره شهید علی صیاد شیرازی با حضور مردم و مسئولین اداری و انتظامی در مصلی الغدیر شهرستان درگز استان خراسان رضوی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمد عابدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه حمزه مشهد در خصوص زنده بودن شهدا گفت: در قرآن کریم به صراحت به زنده بودن شهدا اشاره شده است و بر ما تاکید شده است که تصور نکنیم آنها مرده اند.

وی افزود: شهدا زنده اند بنابراین حس دارند و آنها در این دنیا قادر به انجام اموراتی هستند و بارها نیز در طول انقلاب اسلامی در بحران­ها به کمک مردم ایران آمده­ اند.

حجت الاسلام عابدی با بیان خاطراتی از شهید علی صیاد شیرازی گفت: شهید علی صیاد شیرازی در تمام جلسات کاری، صحبت­های خود را با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز می کرد.

وی ادامه داد: با آنکه بنی صدر همیشه با این کار شهید صیاد شیرازی مخالفت و اعتراض می کرد؛ اما همیشه این شهید بزرگوار بر این کار مداومت می کرد.

حجت الاسلام عابدی خاطر نشان کرد: در قرون اخیر هرگاه به ایران حمله شد؛ کشور قسمتی از خاکش را از دست داد؛ و تنها در جنگ تحمیلی بود که کشور حتی وجبی از خاکش را از دست نداد.

وی افزود: همه مسئولین باید به هوش باشند که این امنیت و آرامش به خاطر پشتیبانی از ولایت فقیه، خون شهدا، توان نظامی و موشکی انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

محمدهادی قوی پنجه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز در سخنان خود به اهمیت برگزاری یادواره شهدا اشاره کرد و گفت: در این پیچیدگی­ها و انحرافات دنیا، شهدا چراغ راه ما هستند تا ما راه را گم نکنیم و بتوانیم به اهداف آرمانی و مقدس انقلاب اسلامی دست یابیم.

وی افزود: برگزاری مراسم یادواره شهدا یک عملیات فرهنگی مهم و انسان ساز است که در کنار جنگ سخت بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: در کنار دفاع نرم و سخت، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی یک برنامه فرا جناحی است و باید تمام مسئولین و آحاد مردم فارغ از دیدگاه­های سیاسی به آن توجه کنند.

مرتضی حمیدی فرماندار شهرستان درگز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس خصوصا 365 شهید شهرستان درگز و در راس آنها شهید علی صیاد شیرازی گفت: شهید صیاد شیرازی دارای خصوصیات بارز و مهم اخلاقی در نزد مردم بود؛ که شجاعت و جسارت آن بزرگوار در نزد همه آشکار بود،

 وی افزود: شهید صیاد شیرازی چه در دوران قبل از انقلاب و فراهم سازی مقدمات پیروزی انقلاب اسلامی و چه در دوران پس از جنگ و عهده دار شدن فرماندهی در جنگ بسیار با اخلاص و متواضع بود.

حمیدی ولایت مداری شهید صیاد شیرازی را زبان زد خاص و عام دانست و گفت: شهید علی صیاد شیرازی به معنای واقعی کلمه ولایتمدار بودند و همیشه تابع اوامر ولایت فقیه بود.

وی افزود: شهید علی صیاد شیرازی توجهی ویژه به جوانان و آینده سازان مملکت اسلامی داشت تا آنجا که هیئت معارف جنگ را با دو هدف انتقال تجربیات هشت ساله دفاع مقدس به جوانان و تدوین تاریخ دفاع مقدس را تشکیل داد.

گفتنی است از حواشی زیبای این یادواره، حضور اقشار مختلف مردم و برادران شیعه و اهل سنت در کنار یکدیگربود.

 

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات