خبرهای داغ:
در گفتگو با مینو اصلانی تبیین شد:

نقش زنان ایرانی در ترویج الگوی سوم زنان/ چشم امید زنان جهان به زن مسلمان انقلابی ایران است

اصلانی با اشاره به اینکه جنبش«لباس عفیفانه»، «زنان پوشاننده سر»، «به خانه بر می‌گردیم» و امثال این‌ جنبش‌ها تحت تاثیر پیام انقلاب اسلامی و الگوی‌گیری از حضرت زهرا(س) است، گفت: با حفظ استحکام درونی کشور در شناسایی زن مسلمان انقلابی به جهان، ترویج این الگو عمیق‌تر صورت می‌گیرد و اگر این استحکام از بین برود، مطمئنا همین جنبش‌ها که در غرب اتفاق افتاده، بی‌نتیجه خواهد ماند.
کد خبر: ۸۶۶۲۰۲۵
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
وجود مبارک حضرت زهرا(س) را منشاء اثر و تحول در خلقت و بالاترین هدف رسالت انبیاء(ع) دانسته و گفت: پیامبر 40 شبانه روز در یک خلوت عرفانی قرار می‌گیرند و بعد با غذای بهشتی به نزد حضرت خدیجه(س) باز می‌گردند و سپس نطفه حضرت زهرا(س) منعقد می‌شود و همچنین در نحوه ولادت حضرت که 4 بانوی آسمانی با آن عظمت حضور می‌یابند، همه نشانه‌هایی است از اینکه اتفاق بزرگی در حال وقوع است.

وی افزود: همه انبیای الهی مترصد کاری بودند که حضرت زهرا(س) قرار بود انجام دهند و بدین ترتیب ایشان الگو و سرور بانوان دنیا و آخرتی شدند ولی اگر ما تلاش نکنیم که این الگوگیری در جامعه اتفاق بیفتد و ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) در زندگی ما جاری نشود، زحمت همه انبیاء هدر رفته است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور با در خصوص اینکه زحمت انبیاء در خصوص زنان دست یابی به هویت واقعی زنان است، گفت: اگر ما تلاش نکنیم و زنان به هویت، تشخص، جایگاه و منزلت خود باز نگردند، حد و حدودش را با نامحرم تعریف نکنند و به جایگاه واقعیشان که تربیت نسل‌های انسانی و تامین آرامش خانواده است، دست نیابند، زحمت انبیاء الهی به هدر می‌رود.

وی زنان را به عنوان کسی که خانواده را در مسیر و جهت الهی قرار می‌دهد، منشاء اثر در خانواده و جامعه دانسته و افزود: همانطور که حضرت زهرا(س) برای اینکه امت اسلامی را از مسیر انحرافی نجات داده و به مسیر اصلی باز گرداند، در زمانی که نزدیک بود در یک انحراف تاریخی، حکومت اسلامی از ولایت جدا شود، وارد عمل شدند، زنان نیز با الگوگیری از ایشان مربی جامعه و مسئول پرورش نسل‌های آینده هستند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور تقویت هویت زن مسلمان را وظیفه بسیجیان دانسته و افزود: آنچه در غرب اتفاق افتاده این است که هویت زن بودن و مادر بودن را از او گرفتند به طور مثال سیمین دوبووار، از تئوریسین‌های فمنیست‌ در یک صدسال اخیر و نویسنده کتاب جنس دوم، معتقد است که زن تا زن بودن خود یعنی نقش مادری و همسری خود را کنار نگذارد نمی‌تواند در جامعه حضور موفق داشته باشد.

وی افزود: آن‌ها معتقدند که مادر بودن برای زنان سم است، نقش همسری هم معنی ندارد زیرا زن که خدمتکار مرد نیست، آن‌ها معتقدند که زن اختیار بدن خود را هم دارد و هر جا که خواست می‌تواند آن را عرضه کند و در این صورت است که آزادی زن کامل می‌شود، در حالیکه در غرب، زنان بیش از کل تاریخ در بند هستند.

اصلانی با اشاره به نامه جوانا فرانسیس، یک زن آمریکایی به زنان مسلمان گفت: جوانا در نامه‌اش التماس می‌کند که زنان مسلمان فریب تبلیغات فیلم‌های هالیوود را نخورند، زیرا زنان آنقدر که در این فیلم‌ها نشان می‌دهند آزاد و خوشبخت نیستند و بسیاری از آن‌ها سالانه صدها قرص ضدافسردگی مصرف می‌کنند تا سر پا باشند.

اصلانی حمایت از زن توسط پدر و همسر را به عنوان تکیه‌گاه مناسب دانسته و افزود: در غرب جنبش احیای پدرسالاری راه افتاده، زیرا اعتراف می‌کنند که از وقتی پدران آن‌ها را رها کردند، گرفتار مردان نامرد شدند، پس باید در حمایت پدر باشند تا زمانی که به مردی که شایستگی زندگی با آن‌ها را دارد، تحویل داده شوند.

وی افزود: جنبش «لباس عفیفانه» که توسط یک دختر 11 ساله آمریکایی اتفاق افتاده وقتی دنبال لباس عفیفانه می‌گردد و هر روز بیشتر می‌شود و یا جنبش «زنان پوشاننده سر» که می‌گویند در عرض 300-400 سال در دوران مدرنیته، با برداشتن پوشش ضرر کردند و ابزار دست مردان شدند، یا جنبش «به خانه بر می‌گردیم» و امثال این‌ها تحت تاثیر پیام انقلاب اسلامی و الگوی گیری از حضرت زهرا(س) است، زیرا هویت اصلی زن در دین مبین اسلام به منثه ظهور گذاشته شده‌است و زنان مسلمان ایرانی در عرصه علمی، ورزشی، نویسندگی و دیگر عرصه‌ها با حفظ حرمت زن و مرد و حجاب توانستند بدرخشند و این اتفاقات را رقم بزنند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ استحکام درون نظام در شناسایی زن مسلمان انقلابی به جهان گفت: با حفظ این استحکام ترویج این الگو (زن مسلمان مجاهد) عمیق‌تر صورت می‌گیرد و رسالت امروز ما احیای هویت زن مسلمان است و اگر استحکام داخل جامعه از بین برود، مطمئنا همین جنبش‌ها که در غرب اتفاق افتاده، بی نتیجه خواهد ماند.

اصلانی، پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره 7 هزار زن شهید را پیامی تاریخی و یک منشور حرکت زنان در قرن حاضر دانسته و افزود: باید این پیام بارها مطالعه شود و در جهت تبیین آن تلاش شود، زیرا در این پیام رهبر معظم انقلاب، 3 الگو برای زنان معرفی می‌کنند و می‌فرمایند الگوی زن مسلمان شرقی الگویی نیست که قابل اعتنا باشد، چون زن شرقی فارغ از دغدغه انسانی و اجتماعی، زن محجور و در خانه مانده‌ است که تاثیری در جهان ندارند.

وی در مورد الگوی دیگر گفت: طبق پیام رهبر انقلاب به این کنگره، زن غربی هم نمی‌تواند الگوی موفقی باشد چون فردی است که خود را ابزار دست سودجویان قرار داده به این مساله تن می‌دهد، ابزار سرمایه داران و سودجویان است که مدتی از او بهره ببرند و بعد از مدتی او را دور بیندازد و این زن هیچ حرکتی برای آزادی خود نمی کند.

رئیس سازمان بسیج زنان کشور، الگویی که رهبر معظم انقلاب برای تمام جهان و تمام عصرها معرفی می‌کنند را زن مجاهد انقلابی ایران اسلامی دانسته و افزود: آن زن الگوی سوم زنان جهان است، 7 هزار زن شهید در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس، زنی که نه تنها خود به شهادت می‌رسد بلکه مجاهدانی را پرورش می‌دهد که میدان رزم مجاهدت می‌کند، زن مسلمانی که در سنگر علم و دانش پیشتاز است، نسبت به سرنوشت ملت خود و ملت‌های دیگر دغدغه دارد و با حجابش دنیا را در می‌نوردد و این زن مجاهد انقلابی الگوی سوم زنان جهان است.

وی افزود: آنها زندگی عفیفانه زنان مسلمان را می‌بینند و شکوه مادرانه زن مسلمان را جزو خلاءهای خود می‌دانند و اگر در داخل این ارزش‌ها کم اهمیت شود، جوانان به ازدواج بی‌رغبت شوند و فرزندآوری به حداقل برسد، آمال و آرزوهای آنها هم بر باد خواهد رفت و ما باید تلاش کنیم این الگو را برای مخاطب ترسیم کنیم و زیبایی‌هایشان را برای نسل خود تبیین کنیم.

ارسال نظرات