عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

حرمت‌ شکنی نخبگان و توقف‌ رشد‌ علمی؛ محصول اتهام‌زنی به بورسیه‌ها

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در ماجرای بورسیه ها حرمت دانشجویانی که افرادی نخبه، فرهیخته و عناصر مهم و آینده ساز علمی جامعه اسلامی بودند خدشه دار و خانواده های آنها نیز دچار مشکلات عدیده ای شدند.
کد خبر: ۸۶۶۱۰۶۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
ابوالقاسم خسروی سهل آبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: از همان ابتدای ماجرای بورسیه ها گفته شد که اگر کسی تخلفی کرده باید مستندات و مدارک ارائه شود و طبق قانون با متخلفان برخورد صورت گیرد.

وی ادامه داد: اما متأسفانه این موضوع رسانه ای شد و یک آمار غلطی دادند که بورسیه تعداد زیادی از دانشجویان خلاف مقررات است اما بعد از بررسی های انجام شده مشخص شد که این موضوع حقیقت نداشته و فقط تعداد محدودی مشکل داشتند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: البته با پیگیری های کمیسیون آموزش مجلس احقاق حقوق برخی از دانشجویان بورسیه اعمال شد.

نماینده مردم مه ولات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ماجرای بورسیه ها حرمت دانشجویانی که افرادی نخبه، فرهیخته و عناصر مهم و آینده ساز علمی جامعه اسلامی بودند خدشه دار و خانواده های آنها نیز دچار مشکلات عدیده ای شدند.

خسروی سهل آبادی در خاتمه اظهار داشت: مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص قضیه بورسیه ها از وزارت علوم این بود که دانشگاه ها را محیطی برای ترقی و پیشرفت علمی ببینند نه باشگاه سیاسی، زیرا کاهش رشد علمی در کشور در این قضیه خسارات جبران ناپذیری را به سطح علمی کشور خواهد زد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: برخورد سیاسی در ماجرای بورسیه ها رشد علمی کشور را با توقف مواجه کرد لذا این قضیه حتماً باید پیگیری شود و همه مسئولان وزارت علوم خود را مقید به حرکت در چارچوب نظام بدانند.

ارسال نظرات