پاپی زاده در گفتگو با «بسیج»:

وزارت نیرو مقصر حادثه سیل خوزستان است/ روستاها همچنان زیر‌‌ آب/ امداد‌‌رسانی ضعیف است

نماینده مردم دزفول در مجلس بیان داشت: عملکرد و اقدامات دستگاه ها در کمک رسانی به مردم منطقه خوزستان و دزفول فوق العاده ضعیف بوده و همچنان روستاهای این شهر زیر سیلاب هستند.
کد خبر: ۸۶۶۰۹۲۳
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

عباس پاپی زاده بالنگان نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: این سیل کار طبیعت نبوده این بحث شکستگی وتضاد همکاری در وزارت نیرو بود که اتفاق افتاد و عدم مدیریت صحیح سد دز منجر به این حادثه شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال های مختلف هم مشکلاتی وجود داشته اما هیچ گاه چنین حادثه ای در جنوب سد و پایین دست آن مشاهده نشد چون مدیریت می شد اما در سال های اخیر به دلیل اینکه وزارت نیرو با تأخیر اقدامات لازمه را انجام می داد ما با این مشکل مواجه شدیم.

پاپی زاده خاطر نشان کرد: سازمان هواشناسی در روز سه شنبه در خصوص بروز سیلاب و بارندگی هشدا داد اما در این دو روز هیچ اقدامی صورت نگرفت برخی دستگاه ها اعلام آمادگی کردند اما وزارت نیرو که باید اقدام فوری می کرد نکرد تا بامداد پنجشنبه که تصمیم گرفتند حجم بسیاری از آب ها را وارد رودخانه دز کنند که این رودخانه هم ظرفیت این حجم آب را نداشت در نتیجه تعداد بسیار زیادی از مناطق اطراف رودخانه و روستاها دچار آسیب دیدگی جدی شده و بسیاری از منازل تخریب گشته و روستاهای شهر دزفول نیز به زیر آب رفتند که به بازسازی جدی نیاز دارند.

وی در خصوص عملکرد دستگاه های مربوطه در امداد رسانی به مردم گفت: عملکرد و اقدامات دستگاه ها در کمک رسانی به مردم منطقه خوزستان و دزفول فوق العاده ضعیف بود دستگاه های امداد رسانی مانند هلال احمرحتی کمک های اولیه و امکاناتی مانند وسایل نقلیه به اندازه کافی نداشتند و این مشکلات را دو چندان می کرد.

نماینده مردم دزفول در خصوص آخرین وضعیت شهر دزفول اظهار داشت: همچنان روستا های این شهر زیر سیلاب هستند و انتظار داریم که مسئولان هر چه زودتر به مردم امداد رسانی کرده و مشکلات مردم را حل کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار