خبرهای داغ:

معیار متعهد یا غیرمتعهد بودن هنرمندان چیست؟

در حالی که حوزه هنری آذربایجان غربی در هفته هنر انقلاب اسلامی در ویژه برنامه ای از هنرمندان همکار با خود تقدیر کرد که در بین هنرمندان مرزبندی کرده و به دو دسته متعهد و غیرمتعهد تقسیم کرد.
کد خبر: ۸۶۶۰۴۰۴
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، هنرمندان شاید مظلوم ترین قشر در جامعه ایرانی باشند که مسئولان و ادارات متولی یا ارجی به هنر و توانمندی های آنان نمی نهند و یا در نهایت تعجب در بین آنها گزینشی عمل می کنند.

در روزهای اخیر اخباری فضای مجازی آذربایجان غربی را به طور گسترده انتشار یافت که حاکی از تقدیر حوزه هنری از هنرمندان متعهد بود!

تا این جای کار خوب است و تقدیر از هنرمندان بسیار عالی و جای تقدیر و تشکر از حوزه هنری را داریم که هرچند کافی نیست اما در فعال نبودن سایر ادارات متولی مانند اداره کل ارشاد اسلامی اقدام به اینگونه کارها هرچند در سطح بسیار پایین و محدود بسیار ستوده است اما واقعاً ملاک تقسیم بندی هنرمندان به دو دسته متعهد و غیرمتعهد چیست؟ و اصلاً این هنرمندان به چه چیزی متعهد هستند و آن کسانی که دعوت نشده اند و حتی تقدیر نشده اند به چه چیزی غیرمتعهد هستند؟

با انتشار خبر این ویژه برنامه تعدادی از بسیجیان هنرمند با مراجعه اینترنتی به اروم نیوز خواستار پیگیری این موضوع از حوزه هنری و مشخص شدن ابعاد و زوایای تعهد و کیفیت و شاخص آن شدند که در گفت و گویی مسئول روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان غربی در جواب سؤال" معیار تشخیص چه چیزی بوده؟ حضور در حوزه هنری یا سلیقه ای بوده؟" تصریح کرد که "حضور در برنامه های حوزه هنری" ملاک تشخیص هنرمند متعهد از غیرمتعهد بوده است.

از این رو پیشنهاد می شود که از این تاریخ به بعد اولاً در استفاده از واژه ها نهایت دقت به کار برده شود و ثانیاً در صورت به کار بردن چنین واژه هایی حتماً توضیحات آن نیز قید شود تا باعث دلسردی سایر هنرمندان و ایجاد تفکر غیرمتعهد بودن در اذهان آنها و همچنین افکار عمومی نشوند.

منبع: اروم نیوز

ارسال نظرات