رئیس حوزه هنری استان کردستان در دیدار با هنرمند جانباز

آمادگی حوزه هنری در جمع آوری خاطرات رزمندگان، ایثارگران و شهدا

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: انقلاب اسلامی و ادبیات پایداری در اولویت حوزه هنری است و از آثار فاخر در این حوزه حمایت خواهیم کرد
کد خبر: ۸۶۶۰۰۶۶
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان ؛ امین مرادی سه‌شنبه شب به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در دیدار چند تن از مسئولان ، هنرمندان و خبرنگاران با آمنه حسینی، هنرمند جانباز 70 درصد در سنندج، اظهار کرد: دیدار این جمع از ایثارگران و جانبازان و خانواده‌های شاهد هنرمند که به بهانه هفته هنر انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد، نشانه همدلی این مجموعه‌هاست.

وی تصریح کرد: امنیتی که امروز بر استان و کشور و حاکم است، یکی از دو نعمت مجهول «سلامت و امنیت» است که در قرآن هم به آن اشاره شده است که به همت والای شهدا، رزمندگان و ایثارگران به وجود آمده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: صبر و استقامت و پایداری رزمندگان و جانبازان سبب امنیت و آرامش و اقتدار امروز نظام و ملت ایران است که حقیقتا حق بزرگی بر گردن مردم و مسئولان دارند و باید به انحای مختلف آن را ادا کرد.

وی یادآوری کرد: هرچند شهدا و جانبازان با خدای خود معامله کردند و جان و یا بخشی از جسم خود را در راه خداوند اهدا کردند و مشعل‌دار سربلندی ایران اسلامی شدند، اما ما هم وظیفه داریم سهم خود را در قبال مسئولیت‌پذیری آنان انجام دهیم.

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: انقلاب اسلامی و ادبیات پایداری دو اولویت حوزه هنری است و از آثار فاخر در این حوزه حمایت خواهیم کرد.

مرادی افزود: دشمن در جنگ سخت مشخص بود و ملت ایران با حضور در جبهه مقاومت و با برخورداری از فرهنگ شهادت‌طلبی افتخارات زیادی را برای کشور رقم زد اما اکنون دشمن در هجمه نرم تلاش می‌کند تا فرهنگ شهادت را از ما بگیرد.

به گفته وی، دشمن با طرح سوال‌های شبهه‌برانگیز با عناوین مختلف سعی دارد تا مسیر انقلاب را تحریف کند و با شبهه‌افکنی جوانان را از انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثارگری و شهادت‌طلبی دور سازد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: متاسفانه کج‌سلیقگی برخی مدیران سبب شده است تا افرادی مانند خانم حسینی، جانباز هنرمند مغفول واقع شوند در صورتی که آنها ولی‌نعمت هستند که در جریان روزمرگی اداری مسئولان فراموش شده‌اند.

مرادی اضافه کرد: آمنه حسینی در دهه 60 می‌توانست یکی از مجریان برتر کشور شود اما به دلیل وابستگی آنان به انقلاب اسلامی توسط ضدانقلاب به درجه جانبازی نائل آمدند و در آن زمان مشکلاتی را برای وی ایجاد کردند.

وی در پایان گفت: حوزه هنری استان کردستان آمادگی دارد تا در راستای توجه به ادبیات پایداری و حفظ فرهنگ انقلاب اسلامی، خاطرات رزمندگان، ایثارگران و شهدا را جمع‌آوری نماید.

آمنه حسینی‌سراب از مجریان تلویزیونی اوایل انقلاب اسلامی در استان کردستان است که در خردادماه سال 61 براثر پرتاب مواد منفجره به داخل منزل مسکونی، ضمن از دست دادن دست راست، از ناحیه دو چشم نیز آسیب دیده بود که با پیوند قرنیه، بینایی چشم راستش را به دست آورده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، رئیس سازمان بسیج رسانه، رئیس سازمان بسیج هنرمندان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاون فرهنگی حوزه هنری و چند تن از خبرنگاران استان در این دیدار حضور داشتند.

در پایان با اهدای لوح و هدایایی از خدمات خانم حسینی تجلیل و قدردانی شد
ارسال نظرات