همرزم شهید آوینی:

تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی مهمترین وظیفه هنر انقلابی است

همرزم شهید آوینی با اشاره به ضروت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید گفت: هنر به عنوان ماندگارترین عنصر آموزشی نقش مهمی در تبیین اهداف انقلاب اسلامی ایفا می‌کند.
کد خبر: ۸۶۶۰۰۶۱
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات ؛ سعید قاسمی در همایش امامین انقلاب اسلامی که با هدف بزرگداشت شهید آوینی در یزد برگزار شد،‌ با بیان اینکه هنرانقلابی نقش مهمی در ترویج ارزش های اسلامی در برابر ناهنجاریهای فرهنگی رژیم سیاه طاغوت ایفا کرده است اظهار داشت: توجه ویژه به بیانات مقام معظم رهبری در راستای اهمیت هنر و وظیفه هنرمندان در نظام اسلامی،‌ نقش راه کمال در این حوزه است.

همرزم شهید آوینی با اشاره به توطئه‌های شوم استکبار جهانی علیه فرهنگ و آداب نظام اسلامی ایران،‌ گفت: تبعیت از ولایت فقیه تنها راه ایستادگی در برابر دشمن های استکبار جهانی و دیگر مستکبران جهان در عصر امروز است.

قاسمی تبیین نقش اقشار مختلف جامعه به ویژه هنرمندان در راستای حراست از ارزش ها و اهداف نظام انقلاب اسلامی ایران را از جمله مهمترین رسالت مسئولان و دست‌اندرکاران نظام اسلامی دانست و بیان کرد: هنر به عنوان ماندگارترین عنصر آموزشی نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جدید ایفا می‌کند.

وی صبوری،‌ علاقه،‌ اعتقاد و مهارت لازم را موتور محرک هنرمندان ارزشی در راستای ساخت آثار انقلابی عنوان کرد و ادامه داد: هنر انقلابی،‌ مرجعی برای نمایش معضلات فرهنگی،‌ اقتصادی و اجتماعی جامعه محسوب می شود.

قاسمی با اشاره به ظرفیت موسسات فرهنگی کوچک در راستای ساخت آثار ارزشی بزرگ تصریح کرد: اعتقاد به سناریوی مد نظر و درک کامل آن از جمله مهمترین عوامل تأثیرگذار در خلق اثر هنری ماندگار و موثر بر فرهنگ عمومی جامعه است.

استاد پیشکسوت دانشگاه آموزش چگونه ایستادن در برابر زیاده‌خواهی های استکبار جهانی را از دیگر رسالت های هنر و هنرمندان در نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: احساس مسئولیت در قبال انتقال ارزش های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس از جمله ویژگی های آثار هنری شهید آوینی است.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ بیداری اسلامی بین اقشار مختلف جامعه به ویژه هنرمندان و نسل جدید جامعه گفت: حراست از دستاوردهای شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای هسته ای، از جمله وظایف مسئولان فرهنگی و سیاسی نظام اسلامی ایران است.

 

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات