سردار قاسمی:

سیره و شخصیت امام خمینی(ره) به درستی به نسل جدید معرفی نشده است

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: حق امام خمینی(ره) با توجه به اقدام بزرگی که انجام داد، ادا نشده و حتی تلاش نشده تا سیره و شخصیت ایشان به درستی به نسل سوم و چهارم انقلاب معرفی شود.
کد خبر: ۸۶۵۹۹۳۴
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سردار سعید قاسمی سه‌شنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه یزد با اشاره به اینکه خطر فکری امام خمینی (ره) اظهار داشت: تفکر اسلام ناب محمدی (ص) پس از 1400 سال توانست انفجار عظیمی در تفکر مردم به وجود آورد و با خط فکری امام (ره) و حمایت و پشتیبانی مردم به پیروزی برسد.

وی عنوان کرد: اکنون این سئوال مطرح است که این خط فکری، روش و منش امام خمینی‌(ره) تا چه میزان در کتب درسی وجود دارد و این سیره تا اندازه به قشر نوجوان و جوان معرفی شده است.

فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: باید از جریان اصلاح‌گرایانی که خودشان را منصوب به امام می‌دانند، پرسید که آیا این حق امام(ره) است که در کتب درسی بچه‌های ما اسمی از امام و خط فکری امام راحل نباشد.

سردار قاسمی تبیین کرد: در دانشگاه‌ها نیز دانشجو، امام راحل را دوست دارد، اما آشنایی او با طرز فکر امام بسیار محدود است و در واقع این شناخت بسیار اولیه و سطحی است.

فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: امام خمینی (ره) دست مظلومان و محرومان را گرفته و به دنیا نشان داده که می‌توان به دهان استکبار زد و یک تکلیف الهی دارید که به میدان بیایید.

وی تشریح کرد: امام خمینی (ره) مجموعه‌ای از راهبردها در اقتصاد، سیاست و زندگی بر اساس اسلام و قرآن است و زندگی ایشان باید برای اقشار مختلف جامعه تبیین و راه و سیره امام باید به همگان معرفی شود.

سردار قاسمی تأکید کرد: حرکت انقلابی امام خمینی‌(ره) مانند زلزله‌ای قوی بود که معادلات جهانی را به هم ریخت و بعد از انقلاب اول و انقلاب دوم که بخشی از خاک آمریکا (لانه جاسوسی) را گرفتیم، هنوز بر سر آن دعواست که آن را به آمریکا پس بدهیم.

همرزم شهید آوینی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید محک و مبنایی برای شناخت کافی از افراد داشته باشیم، چراکه مباحث سیاسی با جامعه و امور مختلف ممزوج است و باید برای شناخت مسیر درست، دوست یا امینی که این راه را رفته است، ملاک عمل قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع اوایل انقلاب و پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از جمله انتخاب بنی‌صدر به عنوان رئیس جمهور و ماجرای حادثه طبس اظهار داشت: بنی‌صدر پس از اینکه در وقایع مختلف از جمله جنگ تحمیلی و حتی حادثه طبس نقش ایفا کرد، با وجود اینکه از 12 میلیون رأی مردم، 11 میلیون رأی را به خود اختصاص داده بود، در نهایت با آرایش و لباس زنانه از کشور فرار کرد.

فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: یاران آن زمان بنی‌صدر را نیز در فتنه 78 و 88 دیدیم.

فارس/

ارسال نظرات