واکنش رئیس بنیاد شهید به نامه گلایه‌آمیز فرزندان شهدا در گفتگو با «بسیج»:

نامه فرزندان شهدا را خوانده‌ام/1500 میلیاردتومان به خانواده شهدا بدهکاریم/شروع پرداخت معوقات در سال 95 از استانهای محروم

شهیدی گفت: مطالبات فعلی خانواده شهدا نزدیک به 1500 میلیارد تومان است که این مبلغ را بدهکار هستیم و از همین امسال شروع به پرداخت این بدهی در 6 استان محروم کرده و منتظریم تا دولت بودجه ما را بدهد و پیگیر این امر هستیم.
کد خبر: ۸۶۵۹۳۹۴
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، چندی پیش نامه گلایه‌آمیز جمعی از فرزندان شهدا خطاب به دولت و مسئولان بنیاد شهید در رابطه با پرداخت تمام معوقات مربوط به بازنشستگان سالهای 90 ، 91 ، 92 ، 93 و 94 توسط خبرگزاری بسیج منشر شد.

در همین رابطه خبرنگار خبرگزاری بسیج در جریان حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در سفر راهیان نور، این مطالبه به حق فرزندان شهدا از بنیاد شهید را مطرح کرد. 

حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی در پاسخ گفت: ما مطالبات خانواده شهدا را تا سال 90 پرداخت کردیم و از سال 91 به بعد هم در دستور کار قرار بنیاد شهید است که حدودا مبلغ 1500 ملیارد تومان تا سال 94 است.

رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در ادامه افزود: ما پرداخت مطالبات سال 91 را از استانهای محرومی همچون یزد، خراسان جنوبی و ... شروع کرده ایم.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا این نامه فرزندان شهید را خوانده است، گفت: من نامه را ندیده ام اما روی سایت های اینترنتی خوانده ام.

شهیدی با اشاره به معوقات خانواده شهدا اظهار کرد: مطالبات این عزیزان باید پرداخت شود؛ ما از سال 76 تا 90 مبلغ 3850 میلیارد تومان معوقات خانواده شهدا را پرداخت کردیم.

وی در ادامه تاکید کرد: مطالبات فعلی خانواده شهدا نزدیک به 1500 میلیارد تومان است که این مبلغ را بدهکار هستیم و از همین امسال شروع به پرداخت این بدهی  در 6 استان محروم کرده و منتظریم تا دولت بودجه ما را بدهد و پیگیر این امر هستیم تا هرچه سریع تر این بودجه از دولت گرفته شود.

رئیس بنیاد شهید همچنین درباره نحوه زیر پوشش قرار دادن شهدای مدافع حرم بیان داشت: به محض اعلام از سوی سپاه ما خانواده این عزیزان را تحت پوشش قرار می دهیم و حتی مراحل احراز را انجام نمی دهیم و تا یک ماه قبل تعداد 209 خانواده شهدای مدافع حرم را تحت پوشش بنیاد شهید قرار داه ایم.
ارسال نظرات