خواجه سروی در گفتگو با «بسیج»:

کارشکنی‌ وزارت‌علوم در ماجرای بورسیه‌ها همچنان ادامه دارد

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم در دولت دهم اظهار داشت: حدأقل انتظاری که از این وزارت خانه هست اینکه به تذکرات مقام معظم رهبری در این خصوص احترام گذاشته و به قانون پایبند باشد و از اینکه آبروی 4000نفر را خدشه دار کرده عذرخواهی کند که متاسفانه این کار را هم نکرده و همچنان بر مواضع خود اصرار می ورزد.
کد خبر: ۸۶۵۸۵۰۱
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم در دولت دهم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در خصوص قضیه بورسیه ها گفت: بعد از تذکرات جدی مقام معظم رهبری درباره ماجرای بورسیه ها به وزارت علوم توقع می رفت که این وزارت خانه از کارهایی که کرده عذرخواهی کند.

وی ادامه داد: وزارت علوم در مورد 4000 دانشجوی بورسیه تشویش اذهان و آبروی خانواده های آنان را نیز خدشه دار کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم در دولت دهم خاطر نشان کرد: وزارت علوم از طرفی اعلام کرد که تذکرات مقام معظم رهبری را در این قضیه به طور جدی پیگیری می کند اما نه تنها این مسئله را حل نکرد بلکه از راه های پیچیده و روش هایی که بلد بود کار بورسیه را پیچیده تر کرد.

خواجه سروی با اشاره به اینکه وزارت علوم در پیگیری این قضیه هیچ کدام از انتظارات دانشجویان بورسیه را تاکنون برآورده نکرده است یادآور شد: متأسفانه هنوز تعداد زیادی از دانشجویان بورسیه، ممنوع التحصیل و جایابی بسیاری از دانشجویان لغو شده است همچنین دانشجویانی هستند که فارغ التحصیل شده اند اما وزارت علوم در تحویل مدارک آنان مانع تراشی می کند.

وی تأکید کرد: از ابتدای شکل گیری دولت یازدهم اتاق فکری در وزارت علوم تشکیل شد که اکثریت افراد این اتاق فکر وابسته به فتنه هستند لذا این فتنه گری در وزارت علوم اجازه حل قضیه بورسیه ها را نخواهد داد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم در دولت دهم خاطر نشان کرد: در مورد اینکه وزارت علوم قضیه ظالمانه بورسیه ها را به نتیجه برساند و از اقدامات خود رفع سوء اثرکند خوش بین نیستم اما حداقل انتظاری که از این وزارت خانه هست اینکه به تذکرات مقام معظم رهبری در این خصوص احترام گذاشته و به قانون پایبند باشد و از اینکه آبروی 4000نفر را خدشه دار کرده عذرخواهی کند که متاسفانه این کار را هم نکرده و همچنان بر مواضع خود اصرار می ورزد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار