یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج»:

معنی زندگی را در اردوهای جهادی فهمیدم

عضو هیات یک استاد دانشگاه با بیان اینکه از سه سال پیش به اردوهای جهادی می روم گفت: معنی زندگی را در این اردوها و در کنار صداقت و محرومیت روستائیان دریافتم.
کد خبر: ۸۶۵۸۲۱۳
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، خدمت بسیجیان جهادگر به مناطق محروم همواره ممزوج با اخلاص، صفا و صمیمیت بوده و این مجاهدان پاک و گمنام بهترین و در عین حال لذت بخش ترین لحظات زندگی خویش را در این راه سپری کرده و خواهند کرد.

این جهادگران از اقشار مختلف و در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم سفر کرده و با تمام وجود علم خود را در جهت درمان مردم بی بضاعت به  کار می گیریند.

یکی از اقشار فعال در اردوهای جهادی داندانپزشکان هستند که در آستانه روزدندانپزشک با دکتر ذبیح الله محبی یکی از دندانپزشکان فعال در اردوهای جهادی و عضو گروه تخصصی منتظران ظهور گفتگوی کوتاهی را انجام داده ایم که از نگاه میگذرانید.
 
ابتدا انگیزه ای برای حضور در اردوهای جهادی نداشتم

 ذبیح الله محبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، گفت: از ابتدا انگیزه ای برای حضور در اردوهای جهادی نداشتم و بیشتر به اصرار دانشجویان و برای دلگرمی آنها در اردوهای جهادی حضور یافتم و اصلا فکر نمی کردم که این حضور تداوم داشته باشد.

وی افزود: سه سال پیش برای نخستین بار که به این اردو رفتم حرکتمان از تهران به شرق کشور شروع شد و 23 ساعت بعد در روستای لانو در دهستان درح از توابع شهرستان بیرجند در خراسان جنوبی در میان استقبال گرم مردم این روستا قرار گرفتیم و از همان ابتدا صداقت و  محرومیت و انگیزه روستاییان مرا جذب کرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: سال دوم هم همراه گروه منتظران ظهور به همین محل رفتیم و با راه اندازی اسکان صحرایی در سه گروه دانشجویان، بانوان و دندانسازی به کار ادامه دادیم.
 
وی افزود: حضور در این اردوها در کنار دانشجویان باعث افزایش اعتماد به نفس و انگیزه دانشجویان برای فراگیری علم و دانش می شود؛ مهمتر از همه اینکه تعهد به جامعه و اخلاق پزشکی را در وجود دانشجویان نهادینه می کند.

معنی زندگی را در اردوهای جهادی فهمیدم
محبی گفت:  وقتی در میان استقبال گرم روستائیان قرار گرفتم و صداقت و انگیزه را در شرایط محرومیت دیدم و چند روزی که با آنها و محرومیتهایشان زندگی کردم معنی زندگی را درک کردم. و فهمیدم زندگی همین چند روز است و مابقی عمر بازار گرمی است.

وی افزود: میلیون ها سال از عمر زمین می گذرید و شاید میلیون ها سال دیگر ادامه داشته باشد و عمر ما در این میانه مانند یک جرقه است که می طلبد این عمر کوتاه را صرف مسائلی از این دست بکنیم تا کمتر متضرر شویم.

شعار روستائیان در گوششم هنوز زمزمه می‌کند
این استاد دانشگاه گفت: روز آخری که روستا را ترک می کردیم مردم روستا و روستاهای اطراف که خدمات دندانپزشکی گرفته بودند برای بدرقه ما آمدند و با شعار "دست علی یاریتان ، خدانگهدارتان" ما را بدرقه کردند که این شعار هنوز در گوشم زمزمه میکند.

وی گفت سال گذشته برای سومین بار در گروه جهادی منتظران ظهور به گیلانغرب در کرمانشاه رفتیم که این منطقه از نظر امکانات و دسترسی به امکانات وضع مناسب تری داشت و امسال بنا داریم به خراسان شمالی سفر کنیم.



ارسال نظرات