امیرحسین ثابتی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

صراحت جان کری برای همکاری ناتو و اعراب؛ محصول برجام

این فعال سیاسی گفت: امریکایی‎ها طی برجام ساختار تاسیسات هسته‎ای ایران را نابود و برنامه هسته‎ای ما را برای دراز مدت محدود کردند در مقابل حداقلی از امتیازات را دادند که آن را هم اجرا نمی‎کنند و برجام یک مدلی شد برای امریکا که توانستند به‌طور موفقیت‌آمیزی ایران را در بحث هسته‎ای مهار کنند؛ اکنون امریکایی‎ها می‎خواهد برجام را به عرصه‎های دیگر تسری دهند و محدود سازی ایران را در طرق مختلف ازجمله برنامه موشکی و بحث منطقه‎ای تسری و گسترش دهند.
کد خبر: ۸۶۵۸۲۰۶
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
امیرحسین ثابتی فعال سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در چرایی اظهارات اخیر جان کری وزیر امور خارجه امریکا در شورای همکاری خلیج فارس اظهار داشت: امریکا بعد از برجام به این نتیجه رسیده که  توانسته یک مدلی را در رابطه با ایران که مدل مهار ایران است پیاده کند.

ثابتی در توضیح این مطلب بیان کرد: یعنی برجام یک مدلی بود که امریکایی‎ها توانستند به واسطه دو و نیم سال مذاکره ایران را به‌گونه‌ای در بحث هسته‎ای محدود کنند که شاید با حمله نظامی و تحریم نمی‎توانستند این دستاورد را پیدا کنند.

این فعال سیاسی در ادامه عنوان کرد: امریکایی‎ها طی برجام ساختار تاسیسات هسته‎ای ایران را نابود و برنامه هسته‎ای ما را برای دراز مدت محدود کردند در مقابل حداقلی از امتیازات را دادند که آن را هم اجرا نمی‎کنند و اکنون برجام یک مدلی شد برای امریکا که توانستند به‌طور موفقیت آمیزی ایران را در بحث هسته‎ای مهار کنند.

ثابتی در ادامه چرایی اظهارات جان کری عنوان کرد: اکنون امریکایی‎ها می‎خواهد برجام را به عرصه‎های دیگر تسری دهند و محدود سازی ایران را در طرق مختلف ازجمله برنامه موشکی و بحث منطقه‎ای تسری و گسترش دهند.

این فعال سیاسی در خاتمه یادآور شد: طرح همکاری ناتو و شورای همکاری خلیج فارس این‌قدر صریح و واضح برای اولین بار با این منظور که  بخواهند توان منطقه‎ای ایران را هدف قرار دهند با توجه به تجربه برجام نه تنها چیز عجیب و غیرقابل پیش‌بینی نیست بلکه از قبل نیز قابل پیش‌بینی بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار