بیانیه دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت سالگرد شهادت شهید آوینی

دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت سالگرد شهادت شهید آوینی بیانیه ای را صادر کرد.
کد خبر: ۸۶۵۷۷۳۹
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت سالگرد شهادت شهید آوینی بیانیه ای را به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

پاک بودن را دست کم نگیرید که کار هنرمند آیینه گی کردن است. هنرمند آیینه دار محضر رفیق اعلاست؛ آینه دار حق و اسماء و صفات او، جمال و کمال او. (سید مرتضی آوینی)

باز برگ های تقویم ، بیستمین پگاه اولین ماه سال را یادآور می شود که طلوعی سرخ است ، معراجی آسمانی ،برای رویشی شگرف از آن چه باید هنر، عرفان، اشراق و فتح الفتوح انقلاب اسلامی شناخته شود. رمز” تحولی ناشناخته”یعنی سید شهیدان اهل قلم، مرتضی آوینی (قدس الله نفسه الزکیه.) معجزه ای قدسی از حضرت روح خدا ،که از روشنفکری به سمت روشنی و از هنر به زیبایی کوچ کرد و تذکره ی همیشگی اش برای سکونت در جوار قرب الوهی پروردگار ، به جوهر خونش و به تقدس ارجمند قلمش امضا گردید. چه سبز است جای مرتضای عرفان و ادب که از روایت فتحش ، آسمان آسمان شهر برآمده و بر تکه تکه مانده ی بدن صد پاره اش پروانه ها گرد آمده اند تا درختی که بر مزار او رویش گرفته ،هر روز تناور تر و بالنده تر از قبل ،همگان از میوه های ارزشمند هنر متعهد بهره مند سازد. میراث آوینی ،همین دلدادگی بازمانده از نسیم تعهد اوست . نسیمی که هنوز بعد از ۲۲سال کوچه به کوچه شهرها و روستا های این دیار پر گهر را پیموده و از گرد آمدن آن هایی که به آوینی و راه او دل بسته اند ، سال هاست طوفان به پا می کند. طوفانی که نمی گذارد گرد فراموشی بر مظلومیت اصحاب خونین بال خمینی کبیر بنشیند و هیچ چیز از یاد برود که خون نفس زکیه هنر انقلاب اسلامی برای باقی ماندن نام و نشان دفاع یادها کافی است. سیدمرتضی آوینی همواره در قامت یک هنرمند متعهد، انقلابی، رسالت شناس و مسئولیت‌پذیر با نگرانی از رواج فرهنگ و هنر غربی در جامعه ایران اسلامی، همواره در برابر جریان‌ها و طیف‌های منفعل و عاجز از درک هنر اصیل اسلامی، قد عَلَم می‌کرد و آنان را از گرفتار آمدن در دام‌های فریبنده هنر شیطانی غرب برحذر می‌داشت. او به تأسی از امام خمینی که فرموند:«خون پاک صدها هنرمند فرزانه در جبهه‌های عشق و شهادت و شرف و عزتْ سرمایه زوال ناپذیر آنگونه هنری است که باید، به تناسب عظمت و زیبایی انقلاب اسلامی، همیشه مشام جانِ زیبا پسندِ طالبانِ جمال حق را معطر کند. تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی- صلی اللَّه علیه و آله و سلم- اسلام ائمه هدی- علیهم السلام- اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگانِ تاریخِ تلخ و شرم‏‌آور محرومیت‌ها باشد. هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه‌داری مدرن و کمونیسم خون‏ آشام و نابودکننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی‏درد، و در یک کلمه «اسلام امریکایی» باشد. همواره از وابستگی به ارزشهای مدرنیته و فرهنگ منحط غربی بیزاری می‌جست. اینک در سالی که از سوی رهبر معظمانقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به سال«اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامیده شده ، با خون سید مرتضی آوینی و صدها هنرمند فرزانه در جبهه های عشق و شهادت و شرف و عزت پیمان می‌بندیم که همواره نگهبان و مروج فرهنگ اصیل اسلامی- انقلابی ملت ولایت‌مدار ایران باشیم.

اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت

ارسال نظرات