گردنه تخته سنگ دهشیر بازهم حادثه آفرید +عکس

بازهم شیب غیر استاندارد و نامناسب گردنه تخته سنگ محور تفت-دهشیر باعث صدمه زدن به هموطنان شد.
کد خبر: ۸۶۵۷۶۶۴
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از تفت: بار دیگر محور غیر کارشناسی تفت_ دهشیر حادثه آفرید.

چند روز پیش یک تریلی به علت عدم توانایی کنترل در شیب غیراستاندارد گردنه تخته سنگ این محور دچار سانحه شد.

گفتنی است محور تفت دهشیر از محورهای حادثه خیز استان یزد محسوب می شود و این جاده نوپا که عمر زیادی از آن نمی گذرد تاکنون به عمر تعداد زیادی از هم وطنان پایان داده است و این سوال اساسی را برای همگان به وجود آورده است که چرا چنین قتلگاهی تاییده نهایی رابرای افتتاح دریافت کرده است.

این جاده تنها در حدود 6 ماه قریب به 18 نفر را به کام مرگ کشانده است و مسئولین امر هنوز برای این جاده غیر کارشناسی کاری نکرده اند.(لینک کامل خبر)

گردنه معروف به تخته سنگ(علی آباد) شهرستان تفت در کیلومتر 64و 65 محور یزد-شیزار یکی از گردنه‌های حادثه‌خیز استان یزد است و روزانه تردد و رفت و آمدهای بسیاری در این محور انجام می‌شود و متاسفانه سالانه تعداد زیادی از هموطنانمان را به کام مرگ می‌کشاند.

این گردنه که مدتی بیش نیست از احداث آن می گذرد با شیب تند و طول زیاد در محلی واقع شده است که اطراف آن نیز پرتگاه‌هایی خطرناک وجود دارد؛ در این گردنه خطرناک که نیازمند رفع نقطه حادثه‌خیز است اگر کوچک‌‌ترین لغزش بر خودرویی بر اثر بی‌احتیاطی وارد شود به ته دره سقوط می‌کند یا با کوه های مجاور خود برخورد می کند.

آمار مقایسه ای از تصادفات این گردنه نشان می دهد که تصادفات و حوادث در این منطقه افزایش چشمگیری داشته است به گونه ای که تنها در یک تصادف 8 نفر کشته شده اند(لینک خبر)

یکی از روستاییان این منطقه در رابطه با حادثه خیزی این گردنه گفت: اسم این گردنه، تخته سنگ نیست بلکه گردنه تخته مرگ است؛ در این یکسال اخير تصادفات خطرناكی در اين جاده اتفاق افتاده که اکثر آن کشته داده است.

وی با مطالبه بهسازی اين گردنه، در رابطه با علت تصادفات گفت: معمولاً تریلی ها و ماشین های باری در این گردنه دچار سانحه می شود چراکه علاوه بر تند بودن شیب این گردنه، طول زیاد آن باعث می شود تا با چند بار ترمز کردن، خودروی های سنگین دیگر نتوانند خود را کنترل کند.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان تفت در رابطه با استاندارد بودن این مسیر می گوید: مسیر اصلی پروژه از روستای بیدستان طراحی و بیشتر زیرسازی آن اجرا شده اما به علت مشکلات آزادسازی در روستا بوجود آمد، وزارت راه و شهرسازی مجبور به تغییر مسیر و طراحی مسیر جدید شد.

دادخواه ادامه می دهد: مسیر جدید به علت طول کمتر، دارای شیب بیشتری نسبت به مسیر اولیه است ما از شیب استاندارد راه تجاوز نکرده است.

اما پیگیری خبرنگارتفتاز تصمیمات شورای ترافیک استان برای حل این مشکل نشان می دهد که اقداماتی نظیر نصب دوربین کنترل سرعت در این مسیر توسط اداره کل حمل و نقل پایانه ها، استفاده از آسفالت زبر جهت اصطکاک بیشتر و تامین پارکینگ مناسب برای توقف خودروها مصوب شده اما هیچکدام از این مصوبات کاملاً اجرایی نشده است.

حال باید دید کشته شدن چند نفر در این گردنه کافی است تا مسئولان شهرستان تفت و استان فکری برای حل مشکل این جاده بیاندیشند.



ارسال نظرات