گزارش تصویری/

همت جوان عقدایی جهت احیا و تبدیل تک بنای قدیمی به هتل سنتی+تصاویر

محمدرضا امامی جوان عقدایی که در شهر یزد به شغل مقدس پرستاری مشغول است برای احیا یک باب خانه کهن و قدیمی در بافت قديم عقدا از اواخر سال 94دست به کار شده و با خرید ...
کد خبر: ۸۶۵۷۱۷۳
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از عقدا ،عقدا یکی از شهرهای استان یزد و شهرستان اردکان می باشد که دارای آثار و ابنیه تاریخی کم نظیر و متعددي است که متاسفانه این گوهرهای با ارزش تاریخی در بافت قدیمی عقدا به حال خود رها شده و در حال تخریب و نابودی می باشد.

محمدرضا امامی جوان عقدایی که در شهر یزد به شغل مقدس پرستاری مشغول است برای احیا یک باب خانه کهن و قدیمی در بافت قديم عقدا از اواخر سال 94دست به کار شده و با خرید این واحد در حال تخریب از پیرزنی به قیمت 22میلیون تومان قصد دارد که این خانه قدیمي را به هتل سنتی تبدیل کند


لازم به ذکر است این جوان عقدایی حدود چندسال قبل با همت خود خانه خالو میرزا را به هتل سنتی تبدیل و آنرا واگذار کرد و حال قصد دارد با بهره گيري از تجربيات گذشته اين خانه را به شكل بهتري مرمت و احيا كند.


محمدرضا امامی عنوان کرد: جهت مرمت اين واحد 40میلیون تومان هزینه کرده است.
امامی هدف از این کار را خدمت به زادگاه خود و رونق صنعت گردشگری وتوريسم واحیای بافت تاریخی عقدا و همچنين احيا و رونق صنايع دستي مانند سفالگري و آهنگري در بافت تاريخي عنوان ميكند.


وی مشكلات خود در اين مسير را اينگونه عنوان ميكند؛براي ادامه كار و تجهيز هتل مبلغي معادل يكصد ميليون تومان سرمايه گذاري نياز است كه متاسفانه نرخ كنوني بهره تسهيلات بانكي بسيار زياد است و اميدوارم كه مسوولان ذيربط با پرداخت تسهيلات كم بهره و بلند مدت در اين مسير من را همراهي كنند.


در پایان از آرزوی خودش می گوید:من یک جوان هستم و دوست دارم به شهرم خدمت کنم و قدمی برای پیشرفت شهرم بردارم و آرزو دارم با اين كار در اشتغال همشهريانم و پويايي و اقتصاد عقدا سهمي داشته باشم.

(خانه مذکور شامل :هشتی ،صُفّه ضلع جنوبی،راهرو ،بادگیر،مطبخ،بالاخانه،ده اتاق و نیز تنور نانوایی سنتی در طبقه بالایی می باشد)


ارسال نظرات