رزمندگان کم‌ادعا اما پر دغدغه جهادی در جبهه محرومیت‌زدایی

گروه های جهادی در شهرستان باوی به منظور محرومیت زدایی جهت احداث دو باب کلاس درس در تنها مدرسه روستای شری مری از توابع بخش مرکزی شهرستان باوی در تعطیلات نوروز به این منطقه محروم اعزام شدند.
کد خبر: ۸۶۵۶۹۶۱
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات، نوروز ایامی مناسب است تا تمام شهروندان برای رهایی از خستگی یک سال گذشته و همچنین شروع سال جدید با انرژی مضاعف عازم سفری تفریحی، زیارتی، سیاحتی و .. شوند.

در این روزها تمام افراد خانواده اسباب و وسایل مورد نیاز خود را جمع می کنند تا به مقصدی در داخل کشور و یا به بیرون از کشور سفر کنند و از این چند روز تعطیلات بهترین استفاده را کنند اما در این بین هستند افرادی که به جای اینکه به فکر تفریح و خوش گذارنی و استراحت باشند به فکر کمک به نیازمندان هستند.

این افراد با الگوبرداری از رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس که برای جهاد در راه خدا جان خود را فدا کردند، جهادی متفاوت و از رنگ و بویی دیگر که دارای ارزشی متفاوت تر است را رقم می زنند.

به هر حال این روزها گروه های جهادی همانند دیگر افراد جامعه در تب و تاب سفر هستند اما سفر این افراد، سفری متفاوت می باشد؛ سفری برای شاد کردن دل محرومی، سفری به مناطق محروم در اقصا نقاط کشور که به صورت خودجوش صورت گرفته است تا در آبادانی و توسعه کشور سهمی داشته باشند.

این جهادگران از هر قشری که بیشتر آنان جوانان می باشند در کنار یکدیگر جمع شده اند تا محرومیت زدایی کنند و دل مردمان این مرز و بوم را شاد کنند. این جهادگران جوان می توانند همانند دیگر افراد جامعه از این فرصت پیش آمده استفاده کنند و به تفریح و استراحت خود بپردازند اما این جوانان با ایمان از هر فرصت به وجود آمده حتی ایام تعطیلات عید نوروز برای آبادانی کشور استفاده می کنند.

می‌توان در یک کلمه گفت که مهم‌ترین هدف برگزاری اردوهای جهادی، سازندگی است. اما آغاز این سازندگی، ساختن خود می‌باشد. به عبارتی اولین هدف اردوی جهادی خودسازی است؛ همان‌طور که برترین جهاد‌ها جهاد اکبر در معرکه نفس است. این گذر از خود و اجابت حق بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می‌ماند.

فرهنگ جهادی یک مفهوم کلی است که از مصادیق آن دین مداری، ولایت محوری، مردم گرایی، ارزش مداری، انعطاف پذیری، خودباوری، استمرار، سرعت عمل و غیره می باشد که می توانیم این فرهنگ را گسترش بدهیم به نوعی که در جهان به عنوان یک الگوی پیشرفت در جامعه یاد شود.

گروه های جهادی که در شهرستان باوی استان خوزستان به منظور محرومیت زدایی جهت احداث دو باب کلاس درس در تنها مدرسه روستای شری مری از توابع بخش مرکزی شهرستان باوی در تعطیلات نوروز به این منطقه محروم اعزام شدند. در این مدرسه حدود 103 دانش آموز ابتدایی و 31 دانش آموز دوره متوسطه اول در حال تحصیل هستند.

عازم محل برگزاری اردوی جهادی هفت روزه گروههای جهادی در شهرستان باوی شدیم و با طی کردن مسیر پل شناور محل اتصال شهر ملاثانی به روستاهای بخش عنافجه به محل برگزاری این اردو رسیدیم.

 هدفش یکی از جهادگران نفس اکبر را که می‌پرسم، که گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی سبب خوداتکایی می‌شود که این کار موجب می‌شود که به جامعه و کشور یک خدمت بسیار کوچکی انجام داده باشیم.

نامش مهدی است، وقتی از دستمزدش می‌پرسم با خنده می‌گوید: دستمزد ما در اردوهای جهادی همانند بسیجیان زمان جبهه است، دعا می‌کنیم تا خدا مثل آنها مزد ما را بدهد.

از اینکه توانسته‌اند با کمترین امکانات، مدرسه را مهیای پذیرایی از دانش‌آموزان روستایی کنند، خوشحال است و می‌گوید: این کار در راستای بهسازی، میزان بهره‌وری سیستم آموزشی مفید و هم خودسازی برای بدست یک تجربه جدید در زندگی است. 

علی از دیگر شرکت‌کنندگان در اردوهای جهادی است، و امیدوار به اینکه توانسته باشد گامی در راستای اقتصاد مقاومتی برداشته باشد، سیاستی که ولی‌امرش آن را راهکار رسیدن به توانمندی در دنیا خوانده است.

وی هدفش از شرکت در این اردوها را بهینه‌سازی مدارس عنوان می‌کند و می‌افزاید: می‌خواستم تا دانش‌آموزان با رغبت بیشتری به تحصیل بپردازند و خوشحال باشند که خوشحالی آنها خوشحالی ما هم خواهد بود.

سروان سید معاد موسوی فرمانده سپاه شهرستان باوی با بیان اینکه اردوهای جهادی همه ساله به سبب بهره‌گیری از فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود، گفت: بسیجیان جهادگر با حضور در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته به ندای رهبری لبیک گفتند و یادآور حماسه‌ها و رشادت‌های جوانانی است که از جان و مال خویش گذشتند تا امنیت و آسایش را برای ما به ارمغان بیاورند.

وی با اشاره به اینکه اگر رزمندگان و بسیجیان در 8 سال دفاع مقدس سنگر علم و دانش را رها کردند و در عرصه جهاد و دفاع حاضر شدند، افزود: امروز هم بسیجیان با حضور و تاثیرگذاری در مناطق محروم منشاء خیر و برکت و آبادانی را در روستاها شده‌اند.

وی با بیان اینکه کار و روحیه جهادی نیاز امروز جامعه است، افزود: اگر مسئولان و دولت‌مردان با این روحیه کار کنند، همه تحریم‌های دشمن بی‌اثر خواهد بود.

این مسئول، فعالیت جهادی را نیاز ضروری کشور دانست و گفت: فعالیت جهادی نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد زیرا اردوی جهادی در حقیقت تحقق پیام (ما می‎توانیم) است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) اقدام گروه‌های جهادی را الگویی مناسب برای جامعه خواند و گفت: حرکت جهادی جوانان، ناشی از تفکر مسئولیت‌پذیری آنان است که با یک حرکت جمعی سعی در رفع محرومیت و کمک به همنوعان خود را دارند.

 

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات