خبرهای داغ:
فرمانده سپاه خوي:

اصل وحدت و گسترش محبت در پرتو معنویت است

ديدار چهره به چهره روحانیون اهل تسنن منطقه صفائيه شهرستان خوي با فرمانده سپاه و مسئولین شهرستان خوي برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۵۹۱۴
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، فرمانده سپاه خوي در ديدار با روحانيون اهل تسنن بخش صفائيه اين شهرستان، ضمن تبريك سال نو با اشاره به نامگذاري سال از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي گفت: به حول و قوه الهي از سایه اقتصاد مقاومتی مشکلات معیشت و اقتصاد مردم حل خواهد شد.

سرهنگ پاسدار محمدباقر علايي اصليترين هدف از ديدارهاي چهره به چهره را تقویت هم‌افزایی و همدلی میان مردم و مسئولان عنوان و افزود: اين ديدارها دقت نظارت مسئولان بلندپایه بر مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالين را نیز ارتقا داده‌ است.

وي خاطر نشان كرد: تحصیل رضایت مردم و مهرورزی با آنان کلیدی ترین، ارزشمندترین و برجسته ترین نمود عینی و بارز برنامه ها است.

سرهنگ علايي با اشاره به وحدت و همدلي بين مردم تصريح كرد: امام راحل پرچمدار نظام اسلامی با استفاده از سیره پیامبر همه را در زیر پرچم اسلام گرد هم اوردند و با وحدت سبب پیروزی انقلاب اسلامی شدند و در کلام ایشان همیشه وحدت مطرح بود چون اصل و اساس اسلام را پیامبر و کتاب الهی می دانستند و وقتی امام راحل این نگاه را دارند اگر جهان اسلام فرمایشات و فرامین رسول خدا و کتاب الهی را از سخن امام راحل برداشت کنند دیگر این مشکلات در جهان اسلام وجود نخواهد داشت.

وي در پايان با اين توضيح كه اصل وحدت و گسترش محبت در پرتو معنویت است اظهار داشت: توكل و توسل به خدا و ائمه اصليترين ترويج فرهنگ وحدت و انسجام است.

فرماندار شهرستان خوي نيز در ادامه با اين عنوان كه وحدت رمز ایجاد امنیت داخلی در کشور است گفت: هر چیزی كه وحدت را خدشه‌دار می‌کند، به ضرر امنیت کشور است؛ و سابقه يكدلي و همزباني و انس و الفت مردمان این دیار، موجب برقراری آرامش شده است.

دكتر سيواني با بیان اینکه هیچ قدرتی نمی تواند اتحاد و وحدت پایدار و استوار این مردم ولایتمدار را به هم زند افزود: وحدت و اتحاد میان مسلمانان باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود

وي تصريح كرد: در اين زمينه باید ابعاد مختلف تهاجم و آسیب های دشمنان اسلام شناسایی و معرفی شود که در این بین وظیفه مسئولان و فعالان دینی و فرهنگی دوچندان خواهد بود.

حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه شهرستان خوی، ضمن قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوی بعلت برگزاری این جلسه، با اشاره به جایگاه روحانیت در دوران انقلاب خاطرنشان کرد: آن زمان که انقلاب شکل گرفت و به فعلیت رسید، هیچ مسجدی امکانات امروز را نداشت ولی در عوض مردم انگیزه، باور و اعتقاد داشتند و حرف روحانی و ریش سفید مسجد در حکم یک قانون اجرا میشد و همین اعتقاد و باور حکومت چندصد ساله پهلوی را از ریشه برکند.

حجت الاسلام و المسلمین شکوری در ادامه خطاب به روحانیون اهل تسنن حاضر در جلسه اذعان داشت: برای موفقیت در تبلیغات دینی و رساندن پیام الهی به مردم ابزاری لازم است که دارا بودن اخلاص، استواری و پختگی محتوای سخن، مخاطب شناسی و زمان شناسی چون هر عصری اقتضائات عصر خود را دارد و مبلغ دینی باید همه آن ها را بشناسد که شناخت نیازهای جامعه، شناخت مشکلات دینی مردم، اطلاع از شبهات مطرح در جامعه و رصد کردن فعالیت های دشمنان از اهم این موارد است.

در پایان مراسم از روحانیون اهل تسنن با اهدای لوح و هدایای نقدی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه خوی تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظرات