مديركل مديريت بحران استان يزد خبر داد

وضعیت بحراني مراتع و دامداران ندوشن به دليل خشكسالي بي سابقه

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: ندوشن یکی از قطب های دامپروري استان است که قریب به 100 هزار راس دام در این بخش نگهداری و پرورش داده می شود. شغل اکثریت مردم این منطقه دامداری است که متاسفانه کم آبی در زمینه دامداری به صورت بحران در آمده است و باید در این زمینه اقدام کرد.
کد خبر: ۸۶۵۵۵۸۱
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی مدیریت بحران، مديركل و كارشناس مدیریت بحران استان با حضور در بخش ندوشن از مناطق این بخش بازدید و از نزدیک در جريان مشکلات بحران خشكسالي هاي منطقه قرار گرفتند.
در اين بازديد، ابتدا جلسه اي با حضور معاون فرماندار شهرستان ميبد، بخشدار، شهردار، اعضاي شوراي شهر و جمعي دامداران تشكيل و مسائل ندوشن مطرح و بررسي گرديد.
وی در حاشیه این بازدید گفت: ندوشن یکی از قطب های دامپروري استان است که قریب به 100 هزار راس دام در این بخش نگهداری و پرورش داده می شود.
مدیر کل مدیریت بحران استان افزود: شغل اکثریت مردم این منطقه دامداری است که متاسفانه کم آبی در زمینه دامداری به صورت بحران در آمده است و باید در این زمینه اقدام کرد.
گرانی علوفه، عدم تمديد صحيح وام هاي دريافتي، مشكلات بيمه اي دامداران، عدم پرداخت تسهیلات مناسب و کم بهره، نبود راه های دسترسی و خرابي راه هاي موجود به مراتع برای دامداران ، خشکسالی شديد در مراتع، مشکل فروش دام و عدم آبرساني سيار از مهمترین موضوعاتی بود که در این سفرمورد بررسی قرار گرفت.
محمد حسین امامی در این خصوص گفت: امیدواریم نشست هایی با حضور مسئولین بانکی و مسئولین شهرستان در آینده نزدیک تشکیل شود تا بخشی از مشکلات این شهر مرتفع گردد.
وي پس از جلسه با تيم همراه، از تاسيسات آب شرب، منبع آب ندوشن و مراتع و دامداري هاي ندوشن بازديد کرد.
ارسال نظرات