کارکرد فرهنگی راهیان نور استمرار ارزشهای دفاع مقدس است

اردوی راهیان نور موجب استمرار فرهنگ دفاع مقدس است و از همین جا است که مجدداً حس دشمن ستیزی و مقاومت و حس شهادت طلبی در مردم فوران می‌کند و خیل عظیم جوانان داوطلب برای مبارزه با تکفیری ها در سوریه و عراق گویای این مهم است.
کد خبر: ۸۶۵۵۴۵۶
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵



خبرگزاری بسیج مازندران، فرمانده سپاه کربلای مازندرانبا بیان اینکه از ارائه کنندگان طرح های فرهنگی در یادمان‌های دفاع مقدس استقبال می کنیم، گفت: راهیان نور تقریبا جز در سه ماه فصل تابستان در جنوب و در منطقه غرب کشور زمستان در همه ایام سال باز است.

محمد حسن بابایی با اشاره به نقش اردوهای راهیان نور در نسل سوم و چهارم گفت: با نگاهی به تاریخ مقاتل می‌توانیم وقایع و فجایع زیادی را مشاهده کنیم که عاشورا یکی از آن وقایع تاریخی است که جلوه ای دیگر داشته و با دیگر وقایع متفاوت است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ادامه مسیر عاشورا است، افزود: من در هشت سال دفاع مقدس دوران جوانی ام را با رزمندگان گذراندم و از نزدیک روحیات و حالات آنها را لمس کردم این رو معتقدم که دفاع مقدس ما ادامه همان عاشورا است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه عاشورا یک آغازی است که در دفاع مقدس تشعشعی از آن عطش شهادت اوج گرفت، تصریح کرد: امیدواریم تلاش رزمندگان اسلام در سوریه، عراق، به ثمر بنشیند و بتوانیم پرچم پیروزی را به دستان مبارک منتقم امام زمان (عج) بسپاریم.

وی با بیان اینکه با توجه به آثار و نتایج یک واقعه می‌توان به عظمت آن پی برد، افزود: باید کسانی که در آن واقعه بوده اند و یا کسانی که با این حادثه هم دل هستند برای حفظ ارزشها و مفاهیم آن، انتقال ارزش‌ها به نسل‌ها نهایت تلاش را داشته باشند.

بابایی اظهار کرد: برای همه روشن است که اگر قیام سیدالشهدا حضرت زینب(س) و حضرت سجاد(ع) به گوش ما نمی‌رسید، کربلا در کربلا می‌ماند.

وی ادامه داد: به طور طبیعی اتفاقاتی که در طی بیش از 8 سال دفاع مقدس در کشورمان رخ داد چنانچه در بیان و انتقال آن کوتاهی شود جنایات دشمنان پنهان و ایثار رزمندگان به فراموشی سپرده می‌شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر نقش استکبار جهانی و کشورهای دیگر در جنگ علیه ایران و انقلاب اسلامی عنوان کرد: بعد از آن بود که بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس اوراقی را منتشر کرد که در آن نقش حدود 50 و چند کشور در هشت سال جنگ تحمیلی علیه ما بیان شد.

بابایی گفت: حرکت خود جوش رزمندگان دوران دفاع مقدس به سمت مناطق جنگی از دهه 70 آغاز شد و مقام معظم رهبری نیز از مشوق‌های این برنامه بسیار بسیار تأثیر گذار هستند.

وی افزود: اکنون آمدن به مناطق جنگی و زیارت یادمان‌های شهدا تبدیل به یک فرهنگ و ارزش شده و ما هر ساله شاهد حضور بیشتر علاقه مندان و اردتمندان به شهدا هستیم.

بابایی با تاکید بر اینکه نباید کارکرد فرهنگی راهیان نور را انتقال ارزش‌های گذشته به نسل‌های جدید دانست، اظهار کرد: اردوی راهیان نور موجب استمرار فرهنگ دفاع مقدس است و از همین جا است که مجدداً حس دشمن ستیزی و مقاومت و حس شهادت طلبی در مردم فوران می‌کند و خیل عظیم جوانان داوطلب برای مبارزه با تکفیری ها در سوریه و عراق گویای این مهم است.

وی افزود: امروز مردم برای آمدن به راهیان نور انتظار کمک مادی ندارند و بسیاری خود جوش می‌آیند، کاروان راه می‌اندازند و این انتظار از افراد خوش ذوق این است که برای مناطق یادمانی و اردوگاه‌ها یک طرح فرهنگی تاثیرگذارتری راه بیاندازند و طرح را پخته تر کنند.

فرمانده سپاه کربلای مازندرانبا بیان اینکه از ارائه کنندگان طرح های فرهنگی در یادمان‌های دفاع مقدس استقبال می کنیم، گفت: راهیان نور تقریبا جز در سه ماه فصل تابستان در جنوب و در منطقه غرب کشور زمستان در همه ایام سال باز است.



ارسال نظرات
پر بیننده ها