18 فروردین سالروز شهادت سردار سپاه کربلا

برگزاری یادواره سردار طوسی در نکا

فرماندار نکا از برگزاری یادواره سردار طوسی و 432 شهید نکا در این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه و یادواره به پاس تجلیل از مقام شامخ شهدا و در سالروز شهادت سردار طوسی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۴۴۸۲
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷




خبرگزاری بسیج مازندران، جعفر احمدی اظهار کرد: سردار شهید طوسی از افتخارات مازندران و کشور است و مراسم بزرگداشت نام و یاد این سردار بزرگ خوبی‌ها و رشادت‌ها، با حضور میهمانان ملی، استانی و شهرستانی، خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و مردم ولایت‌مدار نکا در مصلای امام خمینی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بزرگی مقام و رتبه سردار طوسی، قائم مقام لشکر 25 کربلای مازندارن افزود: به منظور ارج نهادن به مقام شامخ سردار سرلشگر محمدحسن قاسمی‌طوسی هجدهم فروردین ماه مصادف با سالروز شهادت آن شهید والامقام، به روز سردار طوسی نام‌گذاری شد و مراسم بزرگداشت این شهید ارجمند و شهدای شهرستان نیز در همین روز برگزار می‌شود.

فرماندار نکا با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجم برای برگزاری این آیین بزرگداشت از اسفندماه سال گذشته آغاز شده‌است، یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و روایتگری و بیان خاطرات، سرود، مداحی، پخش کلیپ و... در برنامه‌ها گنجانده شده است.

احمدی گفت: یادواره سردار طوسی و 432 شهید نکا در روز چهارشنبه 18 فروردین ماه جاری با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی و با مداحی حاج اصغر صادق‌نژاد از مداحان دوران دفاع مقدس استان مازندران در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرستان نکا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان نکا دارای سرداران و فرماندهان بزرگی در عرصه دفاع از این آب و خاک در طول هشت سال دفاع مقدس است که سرداران شهید محمدحسن قاسمی‌طوسی، محمد فتح‌اللهی، عزیزالله لازری، غلام‌علی مرادیان، علی‌اصغر کریمی، موسی نظری، محمدرحیم بردبار، احمد شیرخانی، نادعلی دیندارکلایی، ابوالقاسم اکبری، اباصلت سپیدروز از 11 سردار شهید این شهرستان هستند.

این مسئول گفت: همه به شهدا و خانواده‌های بزرگ آنان بدهکاریم و برگزاری یادواره‌های شهدا راهی برای پاسداشت نام و یادشان و توجه دادن جوانان و نوجوانان جامعه به الگوبرداری از این شهدای ارزشمند و بزرگوار و عمل به وصایای آنان به عنوان چراغ راه زندگی است.

سردار سرلشکر محمدحسن قاسمی‌طوسی معروف به طوسی در سال 1337 در روستای طوس‌کلا از توابع شهرستان نکا در مازندران به دنیا آمد و در 18 فروردین ماه سال 1366 در سن 29 سالگی و با اصابت ترکش‌های خمپاره عراقی‌ها در دشت شلمچه به شهادت رسید و همان‌طور که خود می‌خواست گمنام شد و سپس بعد از هشت سال گمنامی در سال 1374 باقی‌مانده‌ پیکر پاک و مطهرش روی دست شاگردان و یارانش قرار گرفت و اکنون در مزار شهدای طوس‌کلا آرمیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها