امام جمعه اردکان :

مسئولین به گونه ای عمل کنند که عزت و سربلندی ملت ایران حفظ بشود

امام جمعه اردکان با اشاره به اینکه حرف و عملکرد مسئولان نباید موجب جسارت دشمن شود گفت : مسئولین به گونه ای عمل کنند که عزت و سربلندی ملت ایران حفظ بشود .
کد خبر: ۸۶۵۴۲۶۵
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته نیز از مهمان نوازی مردم شهرستان اردکان و از همه کسانی که در ایام عید نوروز مشغول خدمت رسانی به مسافران نوروزی بودند تشکر و قدردانی کرد .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران ، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در روز ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) گفت : ایشان در این دیدار فرمودند ؛ ما اهل گفتگو و مذاکره سیاسی هستیم البته نه با هر دولتی ، بیخود نگویند که ما با گفتگو و مذاکره مخالفیم هرگز ، اما می دانیم که فقط گفتگو و مذاکره مفید نیست .

امام جمعه اردکان افزود : در کنار گفتگو باید آمادگی نظامی و موشکی نیز وجود داشته باشد چرا که این دستور قرآن کریم است و باید سپاه اسلام به علم روز مجهز باشد .

وی اظهار داشت : ما دشمنانی داریم که باید همیشه نسبت به آنها سوء ظن داشته باشیم و ما نسبت به کسی که آمادگی ملت ایران را زیر سؤال می برد بدبین هستیم .

خطیب جمعه اردکان افزود : مثل روز روشن است و مردم کوچه و خیابان هم می دانند که اگر نظام ما از قدرت نظامی و تجهیزات کافی برخوردار نبود امروز معلوم نبود داعش در کدام شهر و گوشه کشور ما مردان ما را سر می برید و زنان ما را به بردگی می برد ؟

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت : اگر نیروهای مسلح ما موشک هایی با برد 2000 کیلومتر ، سجیل و شهاب 3 نداشتند که با آن می توانیم از مرکز کشور ، تلاویو ، اورشلیم و حیفا را هدف قرار بدهیم چند مرتبه رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل به ایران حمله کرده بود ؟

وی افزود : آیا شک داریم که این ها باعث می شود چشم طمع دشمنان به این نظام قطع بشود ؟!

امام جمعه اردکان گفت : ما فرزندان اهل بیت (ع) و پیروان ائمه اطهار هستیم که اگر گفتگو و مذاکره هم می کردند ذره ای ذلت و زبونی به خود راه نمی دادند .

وی با اشاره به اینکه حرف و عملکرد مسئولان نباید موجب جسارت دشمن شود اظهار داشت : مسئولین به گونه ای عمل کنند که عزت و سربلندی ملت ایران حفظ بشود .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت : ما تحمل شنیدن حرفی یا عملکردی از مسئولین خود را نداریم که دشمن را جسور می کند یا قدرت و عزت نظام ما را زیر سؤال می برد .

وی افزود : ما طاقت و تحمل نداریم ببینیم یک مسئول ما عملکردش ، حرفش و سخنرانیش به گونه ای است که عزت و سربلندی ما زیر سؤال می رود .

امام جمعه اردکان تصریح کرد : از مسئولین عزیز چه در رده های بالا و چه در رده های پائین می خواهیم که به گونه ای عمل کنند که این شجاعتی که افتخار می کنیم از اهل بیت به ارث برده ایم و این شجاعتی که از اول انقلاب باعث شده است نظام و ملت ما در اوج عزت و سربلندی بایستد حفظ بشود .

وی گفت : ما می خواهیم که نمود کشور ما در دنیا به گونه ای باشد که هیچ حمله نظامی ، هیچ محاصره اقتصادی و هیچ تحریمی نتواند او را از پا در بیاورد .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود : باید به گونه ای عمل کنیم که افتخاراتی که در اقتدا به اهل بیت (ع) به دست آورده ایم روز به روز بیشتر بشود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز طبیعت به بیان اهمیت فضای سبز و سفارش اسلام به تفریح و استفاده از طبیعت پرداخت و از جوانانی که برای حفاظت از محیط زیست تلاش می کنند تشکر و قدردانی کرد .

توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه ، تأکید بر لزوم دوری از خرافات در زندگی ، انتقاد از رسوم غلط در مراسمات جشن ازدواج و حتی در مراسم یادبود اموات که موجب زحمت برای دیگران می شود و انتقاد از وضعیت فعلی قبرستان اردکان که گاهی برخی از قبور به گونه ای ساخته می شود که موجب مزاحمت برای مردم می شود از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه اردکان در خطبه اول به آنها پرداخت .

ارسال نظرات