خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه خوي:

عمركوتاه حضرت زهرا مانع الگو بودنش نشد

حجت الاسلام رستمي گفت: حضرت فاطمه (س) الگویی استبرای نسل‌های جهان و علی‌رغم کوتاه بودن زندگی ایشان؛ توانست درس بزرگی به جامعه بشریت دهد.
کد خبر: ۸۶۵۳۹۱۸
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه خوي ضمن تبريك فرارسيدن سالروز ميلاد پربركت زهراي اطهر(س) و گراميداشت مقام مادر اظهار داشت: حضرت زهرا (س) به عنوان الگوي انسانيت توانست ارزش‌های والای اسلام را جامه عمل بپوشاند و آن را به اوج کمال انسانی برساند.

حجت الاسلام محمد رستمي با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی (ره) با اين موضوع كه«فاطمه(س)یک موجود ملکوتی است که به شکل انسان متجلی شده است.» تصريح كرد: حضرت زهرا (س)نمایان‌گر مکتب اسلام و انسانيت است.

وي گفت: حضرت زهرا (س) همواره همراه پدر خود بود و از همان کودکی به همراه ایشان درشعب ابوطالب به مدت سه سال در حصار و فقر و تهیدستی زندگی كرد. سپس با پسر عموی خود امام علی (ع) ازدواج كرد و علیرغم اینکه دختر پیامبر (ص) بود؛ ولی زندگی بسیارساده و حتی فقیرانه‌ای داشت. این بانوي بزرگ، مادر حضرت حسن (ع) و حسین (ع) و اسوه و رمز حیا و پاکدامنی و عفت است.

حجت الاسلام رستمي با اشاره به سیره و الگوی رفتاری حضرت فاطمه زهرا (س)، ایشان را تنها الگوی نجات بخش بشریت معرفی و مطالعه و تحقيق پيرامون ويژگيهاي آن بانوي اسلام را خواستار شد.

وي ادامه داد: سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) یک یوم ا... بزرگ می باشد و پرداختن به ویژگی های آن بانوی گرامی یک ضرورت تاریخی است.

اين مقام مسئول با اشاره به مقام حضرت فاطمه زهرا (س) در نزد پیامبر (ص) و در پیشگاه خداوند، آن را والاترین مقامی دانستند که یک انسان می تواند به آن دست یابد .

حجت الاسلام رستمي اظهار كرد: امروزه در سوریه، زن با مقاومت قابل تقدیر خود توانست، جهان را مدهوش كند؛ چرا که در تمامی زمینه‌ها به خصوص در میدان جنگ، موضع‌گیری آنقابل تحسین و تقدیر است. همانطور که زن مقاوم در ایران توانست در مقابل چالش‌ها وجنگ بایستد، زن سوری نیز خواهد توانست در مقابل این بحران بایستد و پیروز شود.

وي افزود: آیه‌های متعددی در قرآن ذکر شده است که منزلت و جایگاه این بانوي گرانقدررا نشان می‌دهد، همچون آیه «مودت»، آیه «مباهله» و غیره.

مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه خوي در پايان از روايات وارده در حق حضرت زهرا(س) يادي كرد و تصريح كرد: روایات زیادی از حضرت رسول خدا (ص) در حق حضرت فاطمه (س) آمده است. از جمله این روایات که در بین تمامی مسلمان معروف و معتبر است روایت «فاطمة سیدة نساء العالمین» است.

ارسال نظرات