فرماندار شهرستان خاتم؛

حمایت از تولید داخل و قرار دادن کشاورزی به عنوان محور توسعه، از ابزارهای اقتصاد مقاومتی

فرماندار خاتم گفت: حمایت از تولید داخل و قرار دادن کشاورزی به عنوان محور توسعه کشور یکی از ابزارهای اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۶۵۳۶۴۱
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم: رحمانی زاده فرماندار شهرستان خاتم درباره تبیین شعار سال 95 اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود در کشور و با توجه به تحلیلی که اقتصاد دانان و کارشناسان دارند اقتصاد مقاومتی نیاز روز کشور و بخصوص استان یزد است.

رحمانی زاده گفت: از قبل هم توسعه درون زا مدنظر دولت بوده ولی با تاکید مقام معظم رهبری(مدظله) و انتخاب سال 1395 به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باعث می شود که توجه همگان بیشتر معطوف به این امر گردد و مطمئنن خروجی آن رشد شاخص های مثبت اقتصادی در پایان سال است.

وی افزود: حمایت از تولید داخل و قرار دادن کشاورزی به عنوان محور توسعه کشور یکی از ابزراهای اقتصاد مقاومتی است. البته دولت تدبیر و امید توجه و نگاه ویژه به کشاورزان بخصوص روستاها به عنوان مولد کشور داشته و مسلما امسال نیز بیشتر از گذشته خواهد بود.

فرماندار خاتم خاطر نشان کرد: در شهرستان خاتم برای تحقق شعار سال با توجه به اینکه محدودیت های آب و زمین و به طور کلی محدودیت های منابع طبیعی امکان افزایش افقی تولید (افزایش زیر کشت) را نمی دهد، بنابراین برنامه ها این است که در شهرستان به سمت افزایش عمودی تولید(افزایش عملکرد در واحد سطح) برویم، علاوه بر این توسعه صنایع جانبی و تبدیلی بخش کشاورزی نیز مانند سال گذشته در دستور کار قرار دارد .

بالاترین مسئول اجرایی شهرستان در ادامه اظهار داشت: در بخش صنعت و معدن، در ماه اول سال کارخانه تولید شمش فولاد به بهره برداری رسمی می رسد و همزمان با آن کلنگ احداث کارخانه گندله سازی نیز به زمین می خورد.

وی افزود: تا تیرماه و یا حداکثر در هفته دولت کارخانه کنسانتره آهن اسمالون بخش مروست نیز توسط شرکت آریا فاتح خاورمیانه به بهر برداری رسمی می رسد.

فرماندار خاتم خاطر نشان کرد: استفاده از امکانات خدادادی مانند نور خورشید نیز در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در سال جاری عملیات احداث سه کارخانه تولید انرژی خورشیدی درهرات مروست و دهستان چاهک شروع می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار