امام جمعه اردکان:

اقتصاد بدون فرهنگ و معنویت، جامعه و فرد را به طغیان می کشاند

امام جمعه اردکان با اشاره به اینکه پیشرفت اقتصادی و مادی باید همراه با تعالی دینی و معنوی باشد گفت: اقتصاد بدون فرهنگ و معنویت، جامعه و فرد را به طغیان می کشاند.
کد خبر: ۸۶۵۳۱۲۰
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک سال جدید از مهمان نوازی مردم شهرستان اردکان و از همه کسانی که در ایام عید نوروز مشغول خدمت رسانی به مسافران نوروزی هستند تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جدید به نام " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " گفت: از این پیام به وضوح برداشت می شود که اقتصاد، اولویت فوری کشور است.

امام جمعه اردکان افزود: در این سال ها دشمن از راه اقتصادی تمام توان خود را بکار بسته است که به کشور ما ضربه بزند و نفوذ کند و قصد دارد از این راه بر فکر، فرهنگ و اعتقاد ما نیز تأثیر بگذارد که ما باید بیدار باشیم.

وی ضمن گرامیداشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: در این روز ملت ایران رشد سیاسی و اجتماعی خود را نشان دادند و حضور مردم در تمام صحنه ها دلیل بر این است که مردم ما هنوز بر رأی خود به جمهوری اسلامی ایران پایبند هستند.

خطیب جمعه اردکان افزود: هر کس که مسیرش مسیر اسلام نباشد دشمن ماست و هر کس جمهوری را تنها بخواهد دشمن ما و دشمن اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت: ما با این ملاک می توانیم دولت ها و مسئولین خود را رصد کنیم و ببینیم که چقدر از اسلام دم می زنند و از احکام دین در جامعه دفاع می کنند.

وی افزود: گاهی یک دولت یا یک مسئول و یا وزیری می آید که نه تنها به اسلامیت نظام کمک نمی کند بلکه خیلی از مسائل اسلامی نظام را هم زیر سؤال می برد.

امام جمعه اردکان گفت: موضوع اقتصاد نباید ملاک امتیاز دادن ما به دولت ها و مسئولین در دوره های مختلف باشد.

وی اظهار داشت: دشمن می خواهد صورت جمهوری اسلامی باقی بماند اما سیرت آن تغییر کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی گفت: یکی از نکات مهمی که در این سخنرانی آمده بود اهمیت انجام کارهای فرهنگی توسط جوانان است که ایشان به همه مسئولان و ارگان های دولتی تأکید کردند که دستگاه های فرهنگی و همه مسئولان آغوش خود را بر روی جوانان مسلمان، حزب اللهی، نیروهای مؤمن و جوان باز کنند.

وی افزود: ما هم این نکته را به مسئولان شهرستان اردکان یادآوری می کنیم و می خواهیم که این جوانان را بیشتر تحویل بگیرند و از اقدامات فرهنگی آنها حمایت کنند چرا که این کار باعث می شود وضعیت فرهنگی شهر ما بهتر بشود.

امام جمعه اردکان گفت: ما نباید بخاطر یک اشتباه، چتر حمایت خود را از سر آنها برداریم و آنها را رها کنیم.

وی تصریح کرد: این جوانانی که بی منت مشغول انجام کارهای فرهنگی هستند برترین سرمایه های حال و آینده این نظام هستند و ما یقین داریم که اگر نظام در خطر باشد همین عزیزان هستند که در خط مقدم از این انقلاب، اسلام، ولایت و این نظام دفاع می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر با اشاره به رونق صنعت و اقتصاد و مهاجرت در شهرستان اردکان طی سال های اخیر افزود: بخصوص من تأکید می کنم با توجه به این موضوع، نیاز به فعالیت های فرهنگی بیشتری در شهر احساس می شود و باید موضوع فرهنگ و کارهای فرهنگی رونق بیشتری بگیرد.

وی اظهار داشت: علیرغم اینکه گاهی این حرف ها را توی دهن ما می گذارند ما با صنعت و رونق اقتصادی مخالف نیستیم اما یقین داریم که اگر پیشرفت اقتصادی و مادی همراه با تعالی دینی، فرهنگی و معنوی نباشد انسان و اجتماع را به بیراهه می کشاند.

خطیب جمعه اردکان گفت: اقتصاد بدون فرهنگ و اقتصاد بدون معنویت، جامعه و فرد را به طغیان می کشاند پس باید در کنار کوبیدن بر طبل اقتصاد و صنعت به همان اندازه و بلکه بیشتر بر طبل تدین، فرهنگ و معنویت بکوبیم تا خدای ناکرده پس از مدتی چشم باز نکنیم ببینیم در شهر دارالمؤمنین اردکان چه اتفاقی افتاده است و این شهر سر از نا کجا آباد در آورده است.

وی افزود: ما از صاحبان صنایع توقع داریم و هم می خواهیم که در کنار فعالیت های اقتصادی، هم خودشان فعالیت فرهنگی داشته باشند و هم از فعالیت های فرهنگی که در سطح شهر انجام می شود حمایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در ادامه چند سؤال را مطرح کرد: چرا صنایع ما نباید در امر آموزش و پرورش و حمایت از نخبگان فعالیت کنند؟ چرا مدارس تحت پوشش صنایع در شهر اردکان به چشم نمی خورد؟ چرا هنرستان ها که نیروی کار آینده این صنایع را تأمین می کنند را حمایت نمی کنند؟ چرا هنرستان صنعت در اردکان وجود ندارد؟ چرا همه ساله یک نمایشگاه بزرگ کتاب با تخفیف ویژه توسط صنایع در شهر ما دایر نمی شود؟ چرا از مسابقات کتابخوانی حمایت نمی شود؟ چرا برخی از رشته های ورزشی بخاطر 10 یا 20 میلیون تومان از لیگ برتر باز می مانند و جوانان ما تو سری می خورند؟ چرا صنایع ما در طول سال چند یادواره شهداء برگزار نمی کنند؟ چرا برای مشاوره و بررسی مسائل و مشکلات خانوادگی برای بانوان جلسات ویژه ای برگزار نمی شود؟

وی با اشاره به گله مندی بسیاری از جوانان شاغل در صنایع شهرستان از وضعیت نا مناسب فرهنگی کارخانجات گفت: چرا جوانانی که در این صنایع مشغول به کار هستند در فضایی دور از معنویت و حتی مبتذل به سر می برند؟ فضایی که نمی شود حرفی از خدا دین، نماز و نماز جماعت به میان آورد و فضایی که در آن بر علیه اسلام، نظام، انقلاب و مسئولین درجه یک کشور بدگویی می شود؟!!!

امام جمعه اردکان تصریح کرد: ما از ایجاد رونق اقتصادی توسط صنایع تشکر و قدردانی می کنیم اما توقع داریم رابطه مردم و صنعت بیشتر بشود.

بیان درسهایی از فصل بهار و تأکید بر لزوم عبرت گرفتن از آن، بیان جایگاه زن در دین اسلام، تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت زهرا(سلام الله علیها)، گرامیداشت هفته زن و روز مادر و توصیه به همه برای الگو برداری از آن حضرت از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه اردکان در خطبه اول به آنها پرداخت.

ارسال نظرات