در پی هشدارهای صریح رهبر انقلاب؛

چه کسانی در میان نخبگان جامعه به دنبال برجام 2 و 3 و انتقال به افکار عمومی جامعه هستند؟/آیا روحانی دوراهی ترسیم شده توسط دشمن را پذیرفته است؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در اولین روز سال جدید که بعنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شد در اجتماع پرشور مجاوران حرم مطهر رضوی با بیانات صریح برخی از مسائل امروز جامعه را مورد تحلیل قرار دادند.
کد خبر: ۸۶۵۲۳۶۳
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی،رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته و در ساعات اولیه از سال جدید که بعنوان سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل "نامگذاری شده است در اجتماع پرشور مجاوران حرم مطهر رضوی با بیانات صریح برخی از مسائل امروز جامعه را مورد تحلیل قرار دادند.

ایشان در قسمتی از سخنان خود با اشاره به تلاش کشورهای غربی و بخصوص دولت آمریکا به عنوان دشمن اصلی ملت ایران در القای نوعی دوراهی که راه گریزی هم به غیر از این دوراهی وجود ندارد فرمودند:"این یک دوراهی است که بر طبق سیاست های امریکا یک دوراهی ناگریز و یک دوگانه اجتناب ناپذیر است. یا باید در مقابل آمریکا و خواست های او در موارد بسیاری کوتاه بیاییم یا باید فشار های امریکا و تهدیدات و ضررهای ناشی از ان را تحمل کنیم. این ها می خواهند این را به عنوان یک گفتمان در میان نخبگان جامعه ترویج کنند و به تدریج آن را در میان مردم و افکار عمومی سرریز کنند. در داخل و خارج از کشور این فکر را دارن ترویج می کنند و به شکل های گوناگونی با بیان های مختلفی در وسایل ارتباط جمعی دنیا دارن این را گسترش می‌دهند. "

مساله ای که رهبر انقلاب به آن اشاره می نمایند بارها در بین مسئولین کشور مشاهده شده است و حتی متأسفانه دیده شده است خواسته یا ناخواسته رئیس دولت نیز در این زمین طراحی شده ی دشمن در حال ایفای نقش است.اظهارات روحانی به دفعات نشان داده است که دولتردان جمهوری اسلامی هم به این دوراهی ترسیم شده توسط دشمن اعتقاد دارند و تمام تلاش خود را در این چند سالی که از عمر دولت گذشته است به این مصروف بوده است که یا باید با دشمن کنار آمده و به خواسته ی او عمل کنیم ویا اگر کوتاه نیامدیم باید منتظر تهدید و فشار و تحریم و تحمل وضع موجود باشیم.

متأسفانه هماگونه که روز گذشته نیز رهبری صریحاً اعلام کرده اند که برجام آثاری تا کنون در جامعه نداشته است، بازی در این زمین طراحی شده ی دشمن و قبول دوراهی مورد نظر توسط مسئولین کشور باعث شده است نه تنها امتیازات فراوانی به دشمن بدهیم بلکه وعده های ظاهری دشمن که فقط روی کاغذ بوده است به عرصه ی عمل هیچ وقت وارد نشده و نشود.

اما آنچه که بیش از همه در سخنان روز گذشته رهبر انقلاب قابل توجه است این نکته که دشمن به دنبال تحمیل برجام 2و 3و... است بود.شاید نخستین بار این حسن روحانی بود که از اجرای برجام2 در کشور خبر داد.با سخنان روز گذشته رهبری مشخص شد اینکه به دنبال برجام های بعدی باشیم خطی است که دشمن به دنبال ترسیم و قبولاندن آن به نخبگان و انتقال به جامعه است.

ایشان در تبیین این مساله که دشمن به دنبال تحمیل این دوراهی به عنوان تنها راه اجتناب ناپذیر به نخبگان و انتقال آن از طریق نخبگان به افکار عمومی است فرمودند:" البته در داخل هم کسانی هستند که این فکر را قبول دارند و قبول کردند و تلاش می کنند که به دیگران هم بقبولانند. حرف آن ها این است طرف مقابل یعنی دستگاه جریان ساز می گوید ایران دارای ظرفیت های فراوان اقتصادی است.هدف از توافق این بود که کشور ایران، بتواند از این ظرفیت ها استفاده کند حال این توافق کافی نیست و مسائل دیگری هم هست در ان ها هم باید ملت و دولت ایران تصمیم بگیرند و اقدام کنند. مثلا امروز در منطقه غرب آسیا، یعنی منطقه ای که غربی ها می گویند خاورمیانه، جنجال ها و اشفتگی های بسیاری هست. این مشکل برای کل منطقه است. اگر می خواهید کشور شما از این مشکل نجات پیدا کند باید سعی کنید مشکل فرو نشینی کند باید با امریکا بنشینید و مدلی را طبق مدل و میل امریکا انتخاب کنیم. یا مشکلات دیگری داریم، اختلافات زیادی داریم باید این را حل کنیم  و تمام شود حال در حل این اختلافات، ملت ایران مجبور باشد از اصول خود و خط قرمزها صرف نظر کند؛ طرف مقابل از اصول و ارزش هایش تنازل پیدا نمی کند ولی ما باید تنازل پیدا کنیم تا در نتیجه کشور بتواند از ظرفیت های خود استفاده کرده و به اقتصاد برجسته ای برسد. حرفشان این است. بنابراین در قضیه هسته ای توافق شد اسمش را گذاشتیم برجام؛ برجام دیگری در قضایای منطقه و قانون اساسی کشور؛ برجام 2 و 3 و غیره باید به وجود بیاید تا بتوانیم راحت زندگی کنیم. این منطقی است که سعی می کنند در میان نخبگان جامعه و از سوی نخبگان جامعه به افکار عمومی جامعه منتقل کنند. معنای این حرف چیست؟ معنای این حرف این است که جمهوری اسلامی از مسائل اساسی که به حکم اسلام و برجستگی های نظام جمهوری اسلامی به ان پایبند است صرف نظر کند.

حال باید از ریاست محترم جمهور پرسید که منظور شما از اجرای برجام 2 چیست که در این چند ماه اخیر مدام از آن دم می زنید؟با این سخنان صریح رهبر معظم انقلاب آیا بازهم باید منتظر سخنان شما در مورد این مساله باشیم؟ و آیا هنوز هم از برجام به عنوان فتح الفتوح یاد می کنید یا با واقع بینی به دنبال حل مشکلات کشور از مسیری هستید که متفاوت با دوراهی نشان داده شده توسط دشمن است و آن مسیری است که روز گذشته رهبر انقلاب به تفصیل آن را بیان کرده اند؟

انتهای پیام/ط
ارسال نظرات