امام جمعه ابرکوه در تبیین شعار سال 95؛

شعار سال در پی تهاجم دشمن در جبهه اقتصادی است/ تفکرات اقتصاددانان کارگزاران سازندگی، اقتصاد کشور را ناکارآمد کرد

امام جمعه ابرکوه گفت: نامگذاری شعار سال توسط رهبر انقلاب، در سال های متمادی، با توجه به تهاجم وسیع و گسترده دشمن در جبهه اقتصادی می باشد.
کد خبر: ۸۶۵۲۲۳۳
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه: حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه پس از بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت حلول سال نو، سال نو را به همه عزیزان تبریک گفت و برای همه سالی سرشار از توفیق، سلامت و بهروزی و برای ایران و نظام اسلامی سالی با شکوه و عزتمند را آرزو کرد.


حسینی در خصوص شعار سال 95 اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد: با عنایت به تهاجم وسیع و گسترده دشمن در جبهه اقتصادی که طی چند سال گذشته به صورتی بی رحمانه علیه ملت ایران، با هدف از پا درآوردن انقلاب اسلامی صورت گرفته است، بار دیگر مقام عظمای ولی امر مسلمین نظر شریف خود را بر ضرورت رسیدگی به اقتصاد کشور معطوف داشتند و سال را با نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" عنوان بخشیدند.


وی تاکید کرد: لذا ضرورت دارد ما اولا به خودباوری اقتصادی برسیم، یعنی با اعمال اقتصاد مقاومتی که حرکتی درون زا و برون نگر است به تقابل با رکود، بیکاری و مهار تورم و گرانی و رشد و شکوفایی بخشیدن به اقتصاد مقاومتی کشور همت گماریم.


امام جمعه ابرکوه خاطر نشان کرد: در این خصوص تیم اقتصادی دولت، مجموعه ای سیاست گذار و کلیدی در بخش تصمیم گیری است، که باید با دیدگاه های ملی و مکتبی وارد عرصه برنامه ریزی شود.


وی گفت: در غیر اینصورت اگر خواسته باشیم همچون گذشته با نظر اقتصادی لیبرالیستی و سرمایه داری با هدف مرفه کردن مردم و ترویج رفاه طلبی که لازمه آن اصراف، تبذیر و بی رویه عمل کردن مبانی اقتصادی با اتکاء به درآمد نفت را همچنان وابسته بودن اقتصاد به دولت بخواهیم اصول اقتصادی مقاومتی را تدبین کنیم، تصمیمی التقاطی است که قطعا جواب نمی دهد.


این مقام مسئول ادامه داد: زیرا مشکل گذشته ما در بخش اقتصادی تاکنون این بوده که اقتصاددانان در بدنه دولت عموما فارغ التحصیل کشورهای غربی یا آمریکایی بودند، که چندان آشنایی با سیستم اقتصاد نظام اسلامی ندارند.


حسینی تصریح کرد: لذا آنها تا به حال خواسته اند بر اندام نظام اقتصاد لیبرالیستی که در ذهنشان جا گرفته لباس اقتصاد اسلامی بپوشانند، که عملا نا موفق بوده اند و این تصمیم از زمان کارگزاران سازندگی اجرایی شد، که همچنان سیستم اقتصادی کشور را ناکارآمد کرده است.

ارسال نظرات