امام جمعه یزد خواستار شد؛

باید گردشگران تحت تاثیر فضای مذهبی یزد قرار گیرند/شهر دارالعباده را به روایات معصومین(ع) و تصاویر شهدا مزین کنید

امام جمعه یزد در خطبه های این هفته تاکید کرد: معرفت نسبت به ائمه اطهار (ع) و شهدا نباید تحت تاثیر فضای گردشگری یزد قرار گیرد بلکه باید گردشگران و مسافران تحت تاثیر فضای مذهبی یزد قرار گیرند.
کد خبر: ۸۶۵۱۹۹۴
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه یزد را شهری اصیل مذهبی و دارای مردمانی متدین و عاشق اهل بیت (ع) معرفی کرد و گفت: مسئولان استان یزد و به ویژه مسئولان فضاسازی شهرها، باید با تزئین و متبرک کردن معابر به احادیث و روایات اهل بیت (ع) فضایی را در شهر ایجاد کنند که میهمانان نوروزی ارشادات این بزرگواران را نظاره کرده و انشاالله به آن جامع عمل بپوشند.

آیت الله محمدرضا ناصری در بخش دیگر سخنانش آسایش امروز ایزان اسلامی را مرهون رشادت ها و فداکاری های شهدا دانست و اضافه کرد: نیکوست مسئولان،‌ فضای شهر را با تصاویر شهدا مزین کنند.

ناصری تاکید کرد: معرفت نسبت به ائمه اطهار (ع) و شهدا نباید تحت تاثیر فضای گردشگری یزد قرار گیرد بلکه باید گردشگران و مسافران تحت تاثیر فضای مذهبی یزد قرار گیرند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: ائمه اطهار (ع) برای همه امور زندگی ما برنامه و راهکار ارائه داده‌اند و تبعیت از این فرامین و آموزه‌ها، جامعه را از گمراهی نجات می‌دهد و کشور را در مسیر تحقق اسلام ناب محمدی (ص) و پیشرفت قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه حجاب و رعایت آن یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد گفت: لازم است برنامه‌های ایام نوروز به شکلی باشد که مسافران و گردشگران خود را در فضایی احساس کنند که برای آن فضا حرمت و ارزش قائل بوده و حجاب خود را حفظ کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به مسئله مهم صله ارحام در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در فرهنگ نوروز، دید و بازدید و صله ارحام است که در دین اسلام نیز به آن بسیار توصیه شده و باعث طولانی شدن عمر و گشایش رزق وروزی می‌شود.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها باید در این ایام، کدورت‌ها را کنار گذاشته و فارغ از دلخوری‌ها، چشم‌ و هم‌چشمی‌ها و با رعایت اخلاق اسلامی، به یکدیگر مهر و محبت داشته و با یکدیگر معاشرت کنند

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: از ایام نوروز و فراغت آن باید به بهترین نحو بهره گرفت و برای حضور در جمع خانواده و استحکام بنیان خانواده ارزش قائل شد.

وی همه مسئولان در هر رده و پستی را در قبال فرهنگ جامعه مسئول دانست و اظهار داشت: باید برای حفظ و حراست از ارزش‌های اسلامی و فرهنگ اصیل استان تلاش کنند.

ناصری بر آشنایی و هوشیاری قشر دانش‌آموز و دانشجوی با توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان تاکید کرد و ابراز داشت: باید نسل جوان نسبت به این دام ها و توطئه ها بصیرت و بینش پیدا کند تا در آن ها گرفتار نشود.

وی وظیغه مهم دولت دراین زمینه را جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات فرهنگی غرب به کشور عنوان کرد.

امام جمعه یزد در خطبه های این هفته رسیدگی به مستمندان و نیازمندان در آستانه سال نو، برگزاری نمازجماعت در پارک‌ها و فضاهای تفریحی در ایام نوروز و پرهیز از اسراف را نیز خواستار شد.

ارسال نظرات