خبرهای داغ:
شهردار تبریز در بازدید از شهرداری منطقه 11؛

مناطق تازه‌تاسیس شهرداری، فضایی جدید در خدمتگزاری هوشمند

خبرگزاری بسیج: شهردار تبریز در بازدید از منطقه تازه تاسیس 11 تبریز از نزدیک در جریان روند امور محوله قرار گرفت.
کد خبر: ۸۶۵۱۰۵۸
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در اذربایجان شرقی به نقل از شهرداری منطقه 11 تبریز، صادق نجفی در جریان این بازدید، مناطق 11 و 12 شهرداری را حوزه‌های پایلوت شهرداری در ارایه خدمات هوشمند و الکترونیک خواند و افزود: باید تلاش شود در این مناطق نیازی به مراجعه حضوری شهروندان برای اخذ پروانه نباشد، مگر اینکه افراد، برای اخذ پروانه نیاز ضروری به مراجعه حضوری داشته باشند.

وی با بیان این کهمناطق تازه‌تاسیس شهرداری، فضای جدیدی در خدمتگزاری هوشمند ترسیم خواهد کرد،تاکید کرد: در حوزه های عمرانی و خدمات شهری و اجرائی طرح های جدید واقع در محدوده منطقه برای سال 95 مورد مطالعه و طراحی قرار گرفته است.

شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت شناسائی و جذب نیروهای نخبه و تحصیل کرده برای منطقه 11 افزود: شهرداری منطقه 11 می‌تواند نیروهای مورد نیاز خود را که ضرورتا از نیروهای تحصیلکرده داخل مجموعه بوده، از دیگر مناطق و سازمان ها جذب و به کار گیرد.

وی با تاکید بر تسریع در امور اجرایی و احداثی ساختمان جدید منطقه گفت: تا آخر خرداد ماه سال 95 چارت منطقه تکمیل شده و همه کمیسیون ها نیز برای منطقه تعریف خواهد شد؛ در این راستا، معاونت‌های عمرانی و شهرسازی و خدمات شهری منطقه آماده ارائه سرویس به شهروندان خواهند شد و کلیه اقدامات سخت افزاری تا آخر اردیبهشت ماه سال 95 و کلیه اقدامات نرم افزاری تا آخر خرداد ماه تکمیل شده و تحت نظر منطقه قرار خواهد گرفت.

فیروز آذری فر، شهردار منطقه 11 نیز در این جلسه، با ارایه گزارشی از روند اجرائی منطقه 11 گفت: از زمان صدور ابلاغ مدیریتی، ظرف مدت یک هفته ساختمان جدید منطقه تحویل گرفته شده و با همت عوامل منطقه امورات جاری برای ارائه خدمات به شهروندان آماده شد.

شهردار منطقه 11 در ادامه در گزارشی تفصیلی موقعیت منطقه را تشریح نموده و ابراز داشت: مساحت تقریبی محدوده منطقه 11 حدودا 1132 هکتار است که 4.6 درصد مساحت کل شهر را در بر گرفته و مساحت املاک کدگذاری شده منطقه 851 هکتار و تعداد خانوار 57980خانوار و تعداد جمعیت منطقه نیز 191000نفر می باشد که 13.5درصد کل جمعیت تبریز را بخود اختصاص داده و دومین منطقه پر جمعیت شهر تبریز به شمار می رود.

وی افزود: مساحت بافت فرسوده منطقه 188 هکتار است که 16.6 درصد مساحت منطقه را بخود اختصاص داده است و مساحت منطقه حاشیه نشینی 369 هکتار بوده و 32.6 درصد مساحت منطقه را دارا می باشد و در مجموع 49 درصد مساحت منطقه را بافت فرسوده و حاشیه نشینی تشکیل داده است.

شهردار منطقه 11 در پایان ابراز داشت: باتوجه به تراکم بالای بافت جمعیتی منطقه و احداثات غیر مجاز واقع در منطقه و وجود مشکلات عدیده در مسیر تحقق شهرداری الکترونیکی آمادگی کامل داریم تا در جهت جلب نظر شهردار تبریز و شورای اسلامی شهر تبریز برای راه اندازی منطقه الکترونیکی همت و تلاشی مضاعف داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها