حاجی رحیمی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

حجم بالای داوطلبان جوان برای خادمی شهدا در راهیان نور

مسئول کمیته تداوم ارتباط و خادمین قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: خدمت به زائران شهدا مدال افتخاری است که خادمین شهدا در ایام برگزاری راهیان نور آن را به گردن انداخته اند، مشتاقان این خدمت بسیار زیادند و از تمامی اقشار و گروه های جامعه داوطلب آن هستند تا بخشی از وقت و زندگی خود را وقف شهدا بکنند ؛ شهدایی که همه دار و ندارمان را مدیون خون پاک و رشادت های آنان هستیم.
کد خبر: ۸۶۵۰۴۹۷
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
محمد حاج رحیمی مسئول کمیته تداوم ارتباط و خادمین قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در مورد خادمین شهدا بیان کرد: خدمت به زائران شهدا مدال افتخاری است که  خادمین شهدا در ایام برگزاری راهیان نور آن را به گردن انداخته اند، مشتاقان این خدمت بسیار زیادند واز تمامی اقشار و گروه های جامعه داوطلب آن هستند تا بخشی از وقت و زندگی خود را وقف شهدا بکنند؛ شهدایی که همه دار و ندارمان را مدیون خون پاک و رشادت های آنان هستیم.

 حاج رحیمی در ادامه تاکید کرد: خادم بودن افتخاری است بس عظیم که می توان به مقام منا اهل البیتی رسید، خدمت امروز ما نوعی جهاد اکبر در ميدان فرهنگ است و خدمت به زائرین شهدا سعادتی بس عظیم است.

مسئول کمیته تداوم ارتباط و خادمین قرارگاه مرکزی راهیان نور در خصوص شرایط ثبت نام خادمین شهدا عنوان کرد: ثبت نام رسمی خادمین شهدا فقط از طریق سایت مرکزی خادمین شهدا به آدرس (www.khademin.koolebar.ir) امکان پذیر می باشد، با توجه به استقبال جمع کثیری از داوطلبین و وجود برخی محدودیت های خاص در مناطق عملیاتی، پس از تکمیل ثبت نام و آغاز مراحل گزینش در کمیته های استانی از قبیل انجام مصاحبه و تاییدیه حفاظت اطلاعات هر استان و معاینه پزشکی در صورت لزوم و تایید استان مربوطه و انتخاب دوره های به کارگیری در یادمان های مناطق عملیاتی و معرفی به کمیته مرکزی به مناطق مختلف عملیاتی اعزام می گردند.
 
حاج رحیمی افزود: لازم به ذکر است دوره‌ها و زمان خادمی شهدا در این مناطق، فقط در پروفایل هر خادم قابل رویت است، ازین جهت خادمین باید با مراجعه به پروفایل شخصی خود در سایت خادمین شهدا، زمان‌ها و دوره‌های خادمی خود را انتخاب کنند.

وی در چرایی استقبال ازاین مقوله اظهار داشت: در این وانفسای جنگ نرمی که دشمن برای ما تهیه دیده است، بازگشت به سبک زندگی شهدا و تبعیت رفتار و کردار سیره شهدا یکی از دلایل استقبال می باشد؛ مبحث راهیان نور و خادمی از زائران شهدا امتداد دفاع مقدس است، در ترویج ویژگی هایی که فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس داشتند، اگر روایتگری حضرت زینب(س) نبود، اگر فداکاری امام سجاد(ع) نبود و اگر جانفشانی حضرت رقیه(س) نبود عاشورایی وجود نداشت.

مسئول کمیته تداوم ارتباط و خادمین قرارگاه مرکزی راهیان نور اضافه کرد: هزاران شبکه ماهواره ای علیه انقلاب و دفاع مقدس ما وجود دارد و خادمی شهدا در راهیان نور  بستری است در مقابل این تهاجمات فرهنگی و همیشه تازگی دارد، خادمی شهدا هدیه شهداء به نوجوانان وجوانان و مقدمه بازگشت خویشتن به خویش است.

حاج رحیمی درخصوص ظرفیت کم بکارگیری از نیروها جهت خادمی شهدا علی رغم حجم گسترده ثبت نام توضیح داد: البته که با توجه به حجم عظیم ثبت نام ها تعدادی از خادمین در مناطق عملیاتی و اردوگاه های استانی بکارگیری می شوند اما این طور به مسئله نگاه کنید که استقبال بسیار زیاد علاقمندان به خادمی شهدا با توجه به پروژه های خاص از جمله دانش آموزی، دانشجویی، عمومی و ... که در بازه های خاص زمانی طراحی گردیده این نقصان و کمبود بکارگیری را در بحث خادمی جبران می نماید.

مسئول کمیته تداوم ارتباط و خادمین قرارگاه مرکزی راهیان نور در خاتمه خاطرنشان کرد: ما امیدواریم در سال های آینده شاهد حضور عظیم جوانانی پر شور در لباس مقدس خادمی باشیم و با تعریف طرح های گوناگونی همچون تداوم ارتباط با خادمین راهیان نور در ایام مختلف سال این خلاء را إن شاء الله جبران خواهیم نمود.
ارسال نظرات