تکرار/واکنش نقوی حسینی به سخنان عراقچی در گفتگو با «بسیج»:

تحریم‏‎های لغو شده روی کاغذ چه حاصلی دارد؟/ای کاش فردو را هم روی کاغذ جمع می‎کردیم و قلب راکتور اراک را روی کاغذ درمی‎آوردیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه همه تحریم‏‎ها روی کاغذ لغو شده چه حاصلی برای ملت ما دارد؟ ای کاش تعهدات ما هم روی کاغذ انجام می‎شد، ای کاش فردو را روی کاغذ جمع می‎کردیم، ای کاش قلب راکتور اراک را روی کاغذ درمی‎آوردیم.
کد خبر: ۸۶۴۹۶۶۰
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
 سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری  بسیج در واکنش به اظهارت سیدعباس عراقچی مبنی بر اینکه روی کاغذ همه تحریم‌ها برداشته شدند تصریح کرد: گفته آقای عراقچی به نوعی تایید کننده اظهارات اخیر حرف های علی اکبر صالحی است که بیان کرده بود غرب در انجام تعهدات خود کندی می‎کند.

نقوی حسینی بیان کرد: ما همان ابتدا که به برجام نقد داشتیم این شرایط را پیش بینی می‏کردیم و نقدمان همین موضوع بود که ما یک سری وعده‏‌ها و امتیازات نقد داده‎ایم که بلافاصله بعد از توافق اجرایی و عملیاتی شده؛ یعنی فردو و سانتیریفیوژهای نطنز را جمع کردیم، قلب راکتور اراک را درآورده‎ایم، جلوی تحقیقات خودمان را گرفته‎ایم ولی یک سری وعده‎های نسیه دریافت کردیم.

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه عنوان کرد: نقد کردن این وعده‎های نسیه، کارآسانی نیست چراکه با یک دشمن قدار و مستکبری چون امریکا و کشورهای عهدشکن روبرو هستیم که به وعده‎های خود عمل نمی‎کنند، لذا باید تضمین‎های لازم را داشته باشیم ولی وقتی که به این مسئله نقد می‎شد؛ آقایان ما را به جهنم حواله می‎دادند و بی‎سواد و غیرمطلع می‎خواندند.

 نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: ما الان تعهدات خود را انجام داده‎ایم اما طرف مقابل برای انجام هر یک از تعهدات خود بهانه‎های مختلف می‎آورد و موانع مختلف ایجاد می‎کند و ماهیت وعده نسیه است.

نقوی حسینی در توضیح این مطلب افزود: برای سرمایه گذاری خارجی امریکا فورا محدودیت ویزایی ایجاد کرد که این امر باعت عدم رغبت سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری در ایران است و این آغاز بد عهدی امریکا در برجام بود.

 نماینده مردم ورامین در مجلس تصریح کرد: ولو اینکه دهها توافق روی کاغذ درخصوص سرمایه گذاری خارجی نوشته شود؛ تیم‎ها و هیئت‎های خارجی بیایند و مذاکره ‎کنند اینها همه  روی کاغذ حرف است و هیچ اقدام عملی انجام نمی‎شود.

وی در ادامه اضافه کرد: برای مطالباتمان نیز هر روز دادگاه‎های امریکایی علیه ما یک محکومیت جدید صادر می‎کنند و از اموال ملت برمی‎دارند؛ هر روز شاهد طرح تحریم‎های جدید هستیم یک روز توسعه موشکی کشور را بهانه می‎کنند و یک روز حقوق بشر و تحریم‎های جدید را مطرح و فشار را بر ایران بیشتر می‎کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: اعترافات امروز آقای عراقچی نیز همین مسئله را نشان می‎دهد، اینکه همه تحریم‏‎ها روی کاغذ لغو شده چه حاصلی برای ملت ما دارد؟ ای کاش تعهدات ما هم روی کاغذ انجام می‎شد، ای کاش فردو را روی کاغذ جمع می‎کردیم، ای کاش قلب راکتور اراک را روی کاغذ درمی‎آوردیم.

نقوی حسینی در خاتمه یادآور شد: ما عملا همه تعهدات خود را در برجام انجام داده‎ایم اما چرا تعهدات طرف مقابل باید روی کاغذ انجام شود؟ این اظهارات آقای عراقچی نشان می‎دهد که آن انتقادات منتقدین دلسوز واقعی بوده وامروز اتفاق افتاده است و خود مذاکره کنندگان نیز به این قضیه اعتراف می‎کنند.
ارسال نظرات