خبرهای داغ:
امام جمعه شاهین‌دژ:

لازمه شناخت حضرت فاطمه (س) مراجعه به قرآن است

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: لازمه شناخت پیدا کردن نسبت به حضرت فاطمه (س) رجوع به آیات نورانی قرآن کریم است.
کد خبر: ۸۶۴۸۸۲۱
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام نقی باقری اظهار داشت: لازمه شناخت شان، منزلت و جایگاه رفیع حضرت زهرا (س) مراجعه به آیات نورانی قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار (ع) است، چرا که در این صورت یک شناخت عمیق و باطنی از بانوی دو عالم به دست خواهیم آورد.

وی با اشاره به تفسیر سوره کوثر و شان نزول این آیه نورانی بر ضمیر پیامبر اکرم (ص) هدف از کوثر را حضرت فاطمه (س) عنوان کرد، افزود: همچنین در آیات دیگر قرآن کریم از جمله آیه تطهیر و مباهله به مقام و منزلت رفیع ایشان اشاره شده است.

این مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون در ایام فاطمیه قرار گرفته‌ایم، ضمن اینکه فرا رسیدن این روزها را به اقشار مختلف مردم به ویژه مسلمانان تسلیت گفت، ادامه داد: باید برنامه‌های متنوع و مختلف با هدف بازخوانی سیره حضرت زهرا (س) در مناطق مختلف استان همچنین شاهین‌دژ برگزار شود.

امام جمعه شاهین‌دژ با اظهار اینکه علماء و مفسران بزرگ شیعه و اهل سنت به جایگاه رفیع و شخصیت وارسته حضرت زهرا (س) اذعان کرده‌اند، ادامه داد: دختر مکرم حضرت محمد مصطفی (ص) به معنای واقعی کلمه بهانه خلقت همچنین واسطه‌ای بین خداوند متعال و مخلوقات هستند.

وی یادآوری کرد: حضرت زهرا(س) ضمن اینکه مواضع سیاسی و اجتماعی قاطعانه‌ای در دفاع از ولایت داشتند به جایگاه ارزشمندی در معارف و معنویات هم رسیده بودند.

باقری در ادامه سخنان خود ایشان را بزرگترین و برترین الگوی زنان نه‌تنها در جهان اسلام بلکه در سراسر عالم دانست، یادآوری کرد: به طوری که با الهام گرفتن از حضرت فاطمه زهرا (س) می‌توان بر سخت‌ترین و غیر قابل تحمل‌ترین شدائد نیز غلبه کرد، چرا که به اسوه پایداری و مقاومت تاسی جسته‌ایم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تربیت دینی فرزندان تاکید کرد و گفت: مربیان امور تربیتی و پرورشی باید خودشان با اولیای الهی و ائمه معصوم (ع) شناخت عمیق و دقیق پیدا کنند.

امام جمعه شاهین‌دژ با اظهار اینکه مربیان پرورشی باید به تدریج جامعه هدف خود را با ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) آشنا و در نهایت مانوس کنند، اضافه کرد: در این صورت نسل جدید از تربیت درست و اسلامی برخوردار خواهند شد.

ارسال نظرات