رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری:

حفظ گیاهان، مراتع و جنگل ها یک وظیفه ملی است/توسعه متوازن کشور مستلزم پوشش گیاهی همه جانبه است

خداکرم جلالی گفت: کاهش مصرف انرژی و توسعه فضای سبز می تواند در جهت رفع آلاینده ها از راهکارهای مهمی باشد و باید دانست حفظ گیاهان، مراتع و جنگل ها یک وظیفه ملی است.
کد خبر: ۸۶۴۸۵۹۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ خداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مراسم روز درختکاری و افتتاح سالن ورزشی شهیدان بحرایی در محل حصارک اظهار داشت: منابع طبیعی یکی از مسائلی است که می تواند شادابی و نشاط را زیر بنای اقتصاد مقاومتی قرار دهد چراکه حفظ منابع طبیعی جزو سرمایه های اساسی است.

وی افزود: به دلیل بهره برداری های بی رویه از طبیعت و مشکلات ناشی از تغییر اقلیم مسئله کمبود آب شیرین به پدیده ای خطرناک تبدیل گشته است و در همه عالم و کشور نیز وجود دارد و وری کمربند خشک قرار گرفته است.

جلالی با بیان این مطلب که توسعه متوازن کشور مستلزم پوشش گیاهی و مسائل مربوط به سلامت همه جانبه است خاطر نشان کرد: با وجود اینکه جمعیت جهان 4 برابر شده است، مصرف آب شیرین به 9 برابر، انرژی به 15 برابر و تولید گازکربونیک به 17 برابر افزایش داشته است.

وی در پایان گفت: کاهش مصرف انرژی و توسعه فضای سبز می تواند در جهت رفع آلاینده ها از راهکارهای مهمی باشد و باید دانست حفظ گیاهان، مراتع و جنگل ها یک وظیفه ملی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها