برگزاری نشست مشترک معاون وزیر بهداشت با رئیس و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان

نشست مشترک معاون وزیر بهداشت با رئیس و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سالن همایش‌ بیمارستان آیت الله موسوی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۸۰۲۶
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نشست مشترک دکتر علی‌اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت و هیات همراه با رئیس دانشگاه، معاون بهداشت و توسعه مدیریت و منابع، روسای شبکه‌های بهداشت و درمان و مدیران گروه حوزه مرکز بهداشت استان زنجان صبح روز یکشنبه 16 اسفندماه در محل سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه بیمارستان آیت الله موسوی زنجان برگزار شد.

گفتنی است، معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت استان زنجان در ابتدا گزارشی از عملکرد معاونت بهداشت در راستای اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه‌های بهداشت ارائه کرد و چالش‌های پیش‌روی معاونت بهداشت را؛ تعدد دستورالعمل‌های ارسالی و ایجاد تغییرات اساسی که باعث مشکل در بلوک‌بندی جمعیت شده است، تعداد مراقبین سلامت و مشکلات در قراردادهای منعقده، کامل نبودن پیوست‌های دستوالعمل، کمبود نیروی انسانی، مشکل تغذیه، کمبود پزشک و عدم تمایل نیروهای مذکور جهت همکاری با بخش خصوصی برشمرد.

دکتر محمدرضا صائینی در ادامه از استقرار سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) از تاریخ 5 اسفندماه سالجاری، تهیه دفترچه‌های ویژه برای مبتلایان به دیابت و فشار خون، راه‌اندازی باشگاه مثبت، راه‌اندازی مرکز پشتیبانی سلامت در حوادث و بلایا و مرکز پشتیبانی مدیریت بحران حوزه معاونت بهداشت که دارای سیستم شبکه رادیوئی بی‌سیم، سیستم لجستیک و ترابری، سامانه اطفای حریق، امکانات اسکان، امکانات پشتیبانی برق و آب دربلایا و تجهیزات تخصصی تیم‌های بهداشتی دربلایا است و برگزاری چهارمین جشنواره عکس سلامت روان در سال 95، سخن گفت.

معاون بهداشت دانشگاه از انتشار فصلنامه بهداشت خبر داد و گفت: اولین فصلنامه در تابستان منتشر شد.

دکتر محمدرضا صائینی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت، بیماریابی HIV در استان زنجان نسبت به زمان مشابه سال قبل 50 درصد افزایش داشته است و گزارش مشروحی از فعالیت های مرکز بهداشت استان و وضعیت موجود و برنامه های آتی دررابطه با منابع فیزیکی و نیروی انسانی و فرایند های فنی ارائه نمود.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز در این نشست ضمن یادی از مرحوم احمد مهدوی که سنگ بنای دانشکده پزشکی را رقم زد، گفت: استان زنجان به‌عنوان پایتخت شور و شعور حسینی بنیانگذار خیریه‌هایی است که در حوزه سلامت فعالیت پرباری به ارمغان آورده است و عشق به اباعبدالله الحسین (ع) و وجود خیریه‌ها و مدیران پرتلاش از سطوح مختلف سبب رشد و توسعه دانشگاه شده است.

دکتر علیرضا بیگلری موفقیت روزافزون دانشگاه را مدیون هماهنگی درون‌بخشی و برون‌بخشی، همدلی و هم‌افزائی در استان و دانشگاه ذکر کرد و افزود: وجود روحیه همدلی در استاندار و امام جمعه و همچنین در دستگاه‌های اداری استان، در کنار دانشگاه علوم پزشکی، سبب پیش‌برد اهداف حوزه سلامت شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی زنجان در حال حاضر جزء تیپ یک دانشگاه‌های علوم پزشکی و محور قطب 6 در بین 10 قطب دانشگاه علوم پزشکی کشور است.

بیگلری تصریح کرد: دانشگاه در بعد آموزش عالی در 60 رشته مقطع به تربیت و آموزش دانشجویان مشغول است و در حیطه پژوهش در بعد سخت افزار و نرم افزار یکی از قویترین و به روزترین پژوهش ها را ارائه می‌کند.

وی حوزه بهداشت دانشگاه را به عنوان مجری و پیرو برنامه‌های بهداشتی کشور حائز اهمیت دانست و از گفتمان محوری دانشگاه در حوزه بهداشت سخن گفت.

دکتر بیگلری در ادامه اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان، در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، دانشگاه، از ابتدا به عنوان نشانه سپاس در خدمت‌رسانی، طرح نویی ارائه نموده و با استفاده از فرصت طلائی توانسته است کمبودها و کاستی‌ها را از بین ببرد که در این راستا در سال 93 در رتبه‌بندی از صیانت از حقوق شهروندی در بین 43 دستگاه استان زنجان، رتبه اول را کسب نمود.

وی همچنین راه‌اندازی مرکز ناباروری(IVF) ، انجام عمل پیوند کلیه و پیوند دست در سال 94 از اقدامات مثبت دانشگاه برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، حوزه توسعه مدیریت و منابع دانشگاه پشتببان دانشگاه ذکر کرد و گفت: حوزه توسعه نیز به جهت گزارش‌ حسابرسی مطلوب و بدون‌بند در سال 94 از طرف وزارت بهداشت مورد تقدیر قرار گرفت.

وی در پایان تمایل دانشگاه علوم پزشکی زنجان را به سبب داشتن تعهد و تجربه، در اجرای تمامی پایلوت‌های برنامه‌ریزی شده ابراز کرد.

ارسال نظرات